Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

nåå, helikopter, skoterspår, skidspår, pjäxspår, renspår, en jävligt livad välbesökt plats, vart står jag??

Bilagor

• IMG_9678.JPG
    IMG_9678.JPG
    639.7 KB · Besök: 105
hm jag trodde inte det skulle vara såhär svårt, här är två bilder på åket ner från den efterfrågade toppen, prima puder. så mycket bra skidåkning här men endå så väldigt få skidåkare! supermärkligt tycker jag. borde vara drivor med skidåkare och alpinister som vill hit.

vilken topp stod jag och fotade från på alla tidigare bilder? blir det inget svar innan kl snart så lägger jag ut en totalt svaretärgivetbild på migsjälv.

Bilagor

• IMG_9708.JPG
    IMG_9708.JPG
    534.3 KB · Besök: 98
  • IMG_9696.JPG
    IMG_9696.JPG
    324.1 KB · Besök: 96
Tja du, kvasten satt på Kebnekaise Sydtopp i fredags förra veckan. Start för en tillfällig via ferrata (fast i nylon) mellan syd å nord för Keb Classic. Sen har du knatat ner östra leden och åkt i en av rännorna mot Kitteldalen, stannat upp nere vid kontrollen och njutit av utsikten mot "Rullevaararännan" (Vierramvaare).

nä nu lägger jag ut en regenbrytande bild så gåtan blir löst! bilden är inte tagen av mig själv, men det är jag som åker, svaret borde vara tydligt(sveriges högsta topp!!!).

jag måste ut och åka puder nu, vi har fått sjuka mängder snö de senaste dagarna, midjedjup på sina ställen!!!

Bilagor

• kc sydtoppen.jpg
    kc sydtoppen.jpg
    317.9 KB · Besök: 113
Häpp. Annat än förra veckan med vindpackad snö och allt uppkört när vi senioralpinister kom fram. Dock fräsig bansträckning. Nåväl, ny bild och fråga:
Vart är vi på väg? Namn på hotellet tack.

on_tour.jpeg

skoterspår på Kebtoppen??

(sen är det ju skandal att Helikopter är tillåtet på landets högsta berg - mitt i en nationalpark)
Nja, ska man vara lite noggrann är skoterspåren på väg upp i Kitteldalen där det fanns en kontroll på KebClassic. De hade säkert nåt slags specialtillstånd. Just den där helikoptern var inte en heliskioperatör utan en skattefinansierad verksamhet. Men i sak håller jag med.

nja kolla på bilden på helikopter&toppstugan så syns skoterspår mellan dom,just under sydtoppen(men också i kitteldalen såklart).men svårt med stora pekpinnar&dömmande när en inte vet vem&varför det körts där.
mycke värre med helikopterfan som kostar 240000kr timmen att flyga,&så landar dom just nedanför sydtoppen mitt under tävling med massa folk där.många bli ju jävligt irriterade,&försvarsmakten skulle ju kunna välja att sätta ner på en jävla massa andra fina toppar&slippa göra folk arga&göra dålig reklam för försvarsmakten.vafan sätta ner sådär&ta självporträtt&hålla på mitt framför irriterade skattebetalare/turister/renskötare/tävlande&vanliga lurkar.jävligt onödigt när det är så många som stör sig på helikoptrarna.dagen innan hade en heliskihelikopter skrämt ner nå renar från en fjällsida vid nallo, brutna ben&skadare renar&renskötare va tvungen avliva dom när dom kom dit många timmar senare.jobbiga frågor detdär.
fem helikoptrar fr försvarsmarken som snurrar runt kring topparna här nu.dyrt.plus heliskin.

skoterspår på Kebtoppen??

(sen är det ju skandal att Helikopter är tillåtet på landets högsta berg - mitt i en nationalpark)

ivo del scandi, kebnekaiseområdet är inte nationalpark förresten, bara terrängfordonsförbud och helikopter är inte terrängfordon utan klassas nog som P.I.S.S.F.O.R.D.O.N- Pretty Intermediate Sucky Skier From Olika Random Dorkcitys On Neoaircraft.

Nu tycker jag att jag har bänkat mig själv tillräckligt länge. ;) Du är på Galtiberggletscher, N/NO om Gletscherlift på Titlis.
Visst är det så! Funderade på att bänka dig, men det gjorde du ju så bra själv 😉

Bilden tagen förra söndagen när det hade klarnat över 2600 möh efter fredagens och lördagens snöfall. Såhär såg det ut på närmare håll
IMG-20220403-WA0007.jpg

Senast ändrad:
Visst är det så! Funderade på att bänka dig, men det gjorde du ju så bra själv 😉

Bilden tagen förra söndagen när det hade klarnat över 2600 möh efter fredagens och lördagens snöfall. Såhär såg det ut på närmare håll
Bra slänt det där, där har man snurrat några varv... :cool: ⛷️

Då undrar jag vilken stads utkanter jag var i här?
IMG_3711.JPG

Tackar tackar. Efter att ha gift mig med en avdankad längskidåkare har vissa orter blivit mer bekanta än andra…
Nåja till nattpasset..
Här har jag tagit mig upp på nån topp, vilken? (A)
Då det endå är lördag tycker jag lite disco passar in. Vad har låten med platsen att göra (B)

Bilagor

• 288BF9A1-4470-46BC-A729-E8E28D5E790F.jpeg
    288BF9A1-4470-46BC-A729-E8E28D5E790F.jpeg
    368.2 KB · Besök: 94
Senast ändrad:
Jaa, jaa, har du en biljett för mig till 80-talet? Jag kan betala mycket.
Du vill till baka till 80 talet? Som tips kan du kolla back to the future 1,2,3 där kan du kanske få några konkreta tips på hur man förflyttar sig i tid. Om det verkar omständigt att förverkliga kan du ju gå in till närmaste h&m och ekipera dig tidstroget, sen söker du fram en volvo 340 , eller snnan bakhjulsdriven bil, å sen e e nog bara rockenroll. Du behöver inte tacka mig för tipsen

Tillbaka
Topp