Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

De va de värsta… kände igen den från barcelona men tänkte de säkert finns ngn dito i 🇦🇹..
Nå va togs denna bild då?
AAB7B673-5E86-418E-9F39-50FF7464D2BF.jpeg

Kan berätta att backen bilden e tagen från har det personliga namnet 6.1. Min subjektiva åsikt är att denär snäppet jämnare o således trevligare att åka i än sina grannar 6.2, 6.3 och6.4

Borde väl vara "Bergbanan Gütsch, även känd som Drahtseilbahn Gütsch eller helt enkelt Gütschbahn", för att citera en resurs.
Det gick ju fort! :) Visst är det Gütschbahn, som går upp till hotellet Château Gütsch som tronar över Luzern och ger vissa Disneyslott-vibbar med sin arkitektur.
Får göra en pudel: läser precis att sen den byggdes om räknas den snarare som en lutande hiss (eller två lutande hissar, fortfarande två spår) eftersom de två vagnarna kan köra oberoende av varandra. https://de.wikipedia.org/wiki/Gütschbahn

Din bild @kappakomplett

Det här går nog ännu snabbare: Vilken "helig plats" har vi här, var är bilden tagen?

Bilagor

• bild.jpeg
    bild.jpeg
    130.8 KB · Besök: 66
Tar en bild tagen för någon timme sen. Vart står jag och lagar mat? Vad heter liften som syns.
Funderade på att censurera berget men vi kör en ”lätt”.

Bilagor

• 4AF1546A-A198-4632-94E1-8A986535239E.jpeg
    4AF1546A-A198-4632-94E1-8A986535239E.jpeg
    441.1 KB · Besök: 89
Det vet jag inte, var du lagar mat. Men poma-liftar finns inte mycket kvar. Jag har nu en gammal lätt bild. Vilket skidområde? (Jag tror jag behöver inte ta nattskiftet. Men om, det gör ingenting. Jag kan ju inte sova i natt. Rotfyllningen väntar på mig i morgon...)
P1010110.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp