Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Storgalten
Edit, visst 2 min sen.
Edit, visst 2 min sen.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det ser ju minst sagt sjukt bra ut på den första bilden!@STORPOTATEN det är Storgalten, inte den högsta toppen i Lyngen men grymt bra utförskörning. Lägger till 2 bilder i original inlägget
Das stimmt ja.Det finns två pister, ovanifrån "Almabfahrt" och fortsättningen "Flaxiabfahrt".
Och båda går förbi "pölen", vill du ha den som går förbi närmast?Das stimmt ja.
Jaja, jag menade att du hade rätt på frågan, så du behöver inte förklara ytterligare. Kör på bara!Och båda går förbi "pölen", vill du ha den som går förbi närmast?
Flaxiabfahrt då, fast båda svaren är ju rätt utifrån frågan.![]()
Aha! Jag som trodde att du trilskades med mig.Jaja, jag menade att du hade rätt på frågan, så du behöver inte förklara ytterligare. Kör på bara!![]()
Skaffa fiber, det är 2022!Aha! Jag som trodde att du trilskades med mig.
Det blir en pistfråga till då (fast i rörlig form), och jag höll på att ladda upp den, men blev avbruten då sonen började "härja och föra liv" och säga att hans online-spel "laggar"...
Kl. 18.30 kommer nästa bildgåta.
Och eftersom jag trodde att du var lite extra "trilsk" mot mig så la jag på lite speciell musik på videon bara för din skull.![]()
Då flyttar vi oss norr om Sveg till en topp jag var uppe på idag även om bilden är ifrån söndag. Min spår syns mitt i bilden.
@fredw , människans ingenjörskonst uppfann mekaniserade transportmedel av en anledning.Just som jag försökt vänja mig vid tanken att promenera upp istället för åka lift… Nu inser jag att man därefter också måste promenera uppför grannberget för att kunna fotografera spåren av sin bedrift?!
Skämt åsido, jag är bara avundsjuk. Det ser fantastiskt ut.
Bara en bonus att kunna ta bilder av mina skidspår när jag råkar bo så att jag ser Storgalten och skidspåren från stugan. Men nu är det slut med Lyngen för denna gång, imorgon går bilen hemåt.Just som jag försökt vänja mig vid tanken att promenera upp istället för åka lift… Nu inser jag att man därefter också måste promenera uppför grannberget för att kunna fotografera spåren av sin bedrift?!
Skämt åsido, jag är bara avundsjuk. Det ser fantastiskt ut.
Kåbdalis är rätt. Den lilla skidorten där alpina landslaget brukar träna innan wc premiären i Levi och som är med i denna sången.Kåbdalis?
Det som händer i Kåbdalis, stannar i Kåbdalis......jojo.. wtf was that!?Kåbdalis är rätt. Den lilla skidorten där alpina landslaget brukar träna innan wc premiären i Levi och som är med i denna sången.
Hur i h-e överlevde du det där?Fotbollsfredag här, så tar ngt från mobilen. Var befinner jag mig, och vad heter skidsystemet vid vita piggen i bakgrunden?
Visa bilaga 18219
Visst är det Oldenhorn och Verbier. Med en luftburen potat. I ett annat liv.Är det Oldenhorn? Då gissar jag på Verbier och Glacier 3000
Du i luften eller bakom kameran?![]()
Well, snö är ju ganska förlåtande...Hur i h-e överlevde du det där?
Är du skidåkare eller backhoppare?
Ifall du är det sistnämnda så får du 19.0 i stilpoäng (trots att jag inte sett landningen).
Jag bänkar mig själv på denna.Just ja, då gäller det att ha en bild redo.Blev lite inspirerad av @PisteCarver häromdagen... Så på samma tema, vad är höjdskillnaden mellan högsta och lägsta punkt i bilden. Beroende på antalet svar så här på en fredagkväll kollar jag närmast innan jag går och lägger mig eller närmast innan jag drar och åker puder (kan vara betong också, vi får se imorgon) imorgon bitti.
Tips redan nu: det är mer än 1278 m...![]()
Ha ha ha!!!Dags för bildgåta.
Nu blir det "Alpen-Stimmung" av första graden!
1. Vad heter pisten?
2. Vad heter duon som framför musiken?
Med risk för att musiken är "too much of a good thing"!
(kanske inte för @Hawk100 som gillar afterski ompa bompa, men definitivt för @STORPOTATEN )
Är det ”Inträdes”??Fotbollsfredag här, så tar ngt från mobilen. Var befinner jag mig, och vad heter skidsystemet vid vita piggen i bakgrunden?
Visa bilaga 18219
Näe, det här är på baksidan. Tror din kusin var med....Är det ”Inträdes”??
Äntligen en gissning, och ganska bra faktiskt!Jag gissade 2000 sist och drar till med 3000 m denna gång… tror jag leder just nu.
Sorry Kalle, golfen kallar… Måste få ner mitt hcp under 40 innan jag blir pensionär.
Vem har skjutit en anti-tank missil på kabinen?Om det är ok lägger jag in en enkel. Tre tjugoåriga grabbar på bilsemester hamnade här. Vi pratar slutet 80-tal.
Visa bilaga 18231
Om det är ok lägger jag in en enkel. Tre tjugoåriga grabbar på bilsemester hamnade här. Vi pratar slutet 80-tal.
Visa bilaga 18231Ingen aning om var det är men nu får stilpoäng för klädsel och hockeyfrilla![]()