Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

@STORPOTATEN det är Storgalten, inte den högsta toppen i Lyngen men grymt bra utförskörning. Lägger till 2 bilder i original inlägget
Det ser ju minst sagt sjukt bra ut på den första bilden! :love:

Vad heter pisten som går förbi denna pölen?
1651835701754.png

Jaja, jag menade att du hade rätt på frågan, så du behöver inte förklara ytterligare. Kör på bara! :)
Aha! Jag som trodde att du trilskades med mig. ;)
Det blir en pistfråga till då (fast i rörlig form), och jag höll på att ladda upp den, men blev avbruten då sonen började "härja och föra liv" och säga att hans online-spel "laggar"...🥴

Kl. 18.30 kommer nästa bildgåta.

Och eftersom jag trodde att du var lite extra "trilsk" mot mig så la jag på lite speciell musik på videon bara för din skull.:ROFLMAO:;)

Aha! Jag som trodde att du trilskades med mig. ;)
Det blir en pistfråga till då (fast i rörlig form), och jag höll på att ladda upp den, men blev avbruten då sonen började "härja och föra liv" och säga att hans online-spel "laggar"...🥴

Kl. 18.30 kommer nästa bildgåta.

Och eftersom jag trodde att du var lite extra "trilsk" mot mig så la jag på lite speciell musik på videon bara för din skull.:ROFLMAO:;)
Skaffa fiber, det är 2022! :ROFLMAO:

Edit: tack för varningen, kommer kolla din nästa gåta utan ljud... :LOL:

Senast ändrad:
Då flyttar vi oss norr om Sveg till en topp jag var uppe på idag även om bilden är ifrån söndag. Min spår syns mitt i bilden.

Just som jag försökt vänja mig vid tanken att promenera upp istället för åka lift… Nu inser jag att man därefter också måste promenera uppför grannberget för att kunna fotografera spåren av sin bedrift?! 😉

Skämt åsido, jag är bara avundsjuk. Det ser fantastiskt ut.

Just som jag försökt vänja mig vid tanken att promenera upp istället för åka lift… Nu inser jag att man därefter också måste promenera uppför grannberget för att kunna fotografera spåren av sin bedrift?! 😉

@fredw , människans ingenjörskonst uppfann mekaniserade transportmedel av en anledning. ;)

Edit:
Jag är också avundsjuk på de fina åken som topp-turarna visar upp, men jag är inte avundsjuk på den svettiga promenaden uppför berget. Bor man nära bergen och kan vistas i dem ofta utan långa resor dit, så kan man ju kosta på sig att investera ett par timmars uppåt-promenad för några minuters skidåkning. Men bor man som du och jag långt ifrån, är tiden man har på resmålet för kort och värdefull för att använda till att gå uppför bergen (i alla fall för mig ;) ).

Senast ändrad:

Bara en bonus att kunna ta bilder av mina skidspår när jag råkar bo så att jag ser Storgalten och skidspåren från stugan. Men nu är det slut med Lyngen för denna gång, imorgon går bilen hemåt.

Vilken skidort är det här?

Bilagor

• DBFC7BC5-A69C-4D86-AA07-8567A5BDC12B.jpeg
    DBFC7BC5-A69C-4D86-AA07-8567A5BDC12B.jpeg
    235.1 KB · Besök: 59
Fotbollsfredag här, så tar ngt från mobilen. Var befinner jag mig, och vad heter skidsystemet vid vita piggen i bakgrunden?

Visa bilaga 18219
Hur i h-e överlevde du det där?😨
Är du skidåkare eller backhoppare?:unsure:
Ifall du är det sistnämnda så får du 19.0 i stilpoäng (trots att jag inte sett landningen ;)).

Just ja, då gäller det att ha en bild redo. :oops: Blev lite inspirerad av @PisteCarver häromdagen... Så på samma tema, vad är höjdskillnaden mellan högsta och lägsta punkt i bilden. Beroende på antalet svar så här på en fredagkväll kollar jag närmast innan jag går och lägger mig eller närmast innan jag drar och åker puder (kan vara betong också, vi får se imorgon) imorgon bitti. ;)
Tips redan nu: det är mer än 1278 m... :cool:

Bilagor

• 002.JPG
    002.JPG
    229.3 KB · Besök: 58
Just ja, då gäller det att ha en bild redo. :oops: Blev lite inspirerad av @PisteCarver häromdagen... Så på samma tema, vad är höjdskillnaden mellan högsta och lägsta punkt i bilden. Beroende på antalet svar så här på en fredagkväll kollar jag närmast innan jag går och lägger mig eller närmast innan jag drar och åker puder (kan vara betong också, vi får se imorgon) imorgon bitti. ;)
Tips redan nu: det är mer än 1278 m... :cool:
Jag bänkar mig själv på denna.

Dags för bildgåta.:)
Nu blir det "Alpen-Stimmung" av första graden!🐮🔔🎶🎿🚠🏔️
1. Vad heter pisten?
2. Vad heter duon som framför musiken?
Med risk för att musiken är "too much of a good thing"!:ROFLMAO:;)
(kanske inte för @Hawk100 som gillar afterski ompa bompa, men definitivt för @STORPOTATEN )
Ha ha ha!!!
Jag gillar ju disco🕺, inte Österrikisk umpa umpa….🤣🤣

Här är det uppdrucket och färdigätet, och inga bud ser jag på @Kalle_Luzern ’s mäktiga bildgåta.
Vad? Kom igen nu, det är feta berg i bilden!
Och självaste Clint Eastwood har klättrat på ett av dem i en känd actionfilm.
Många höjdmeter är det, och ni som inte har sett dessa berg i verkligheten på nära håll, åk dit och gör det, de är mäktigare än Matterhorn!🏔️🇨🇭

Inte en gissning. 😭🤯 Drar snart mot bergen, kollar igen senare i hopp om minst en gissning/beräkning.
Tips, högsta punkten överträffas inte norr om i Europa!

Senast ändrad:
Jag gissade 2000 sist och drar till med 3000 m denna gång… tror jag leder just nu. 😉
Sorry Kalle, golfen kallar… Måste få ner mitt hcp under 40 innan jag blir pensionär.

Jag gissade 2000 sist och drar till med 3000 m denna gång… tror jag leder just nu. 😉
Sorry Kalle, golfen kallar… Måste få ner mitt hcp under 40 innan jag blir pensionär.
Äntligen en gissning, och ganska bra faktiskt!
Högsta punkt är ju lätt, Schreckhorns 4078 m. Alpernas nordligaste 4000-metare. Lägsta någonstans längs med Aare i utkanten av Thun, ser en 554 m på SwissTopo där. Så drygt 3500 fhm skillnad!
Bilden tagen vid Gurnigelpass, som PC påpekat sticker även Eigers nordsida fram.

Nu vet jag inte om @fredw menade att bilden går vidare till första bästa eller ej... Se om han skriver något när han står och väntar på bollen framför på golfbanan. :LOL: Om han fortfarande har över 40 hcp kanske det är de bakom som väntar iofs... :unsure:

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp