Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

För att fira 30k inlägg så bjuder jag på det här vackra berget.
Vad heter det?

Bilagor

• AEFA131B-3723-4D0D-A5F3-BCB632C51579.jpeg
    AEFA131B-3723-4D0D-A5F3-BCB632C51579.jpeg
    941.1 KB · Besök: 68
Jakobshorn där, så måste ju vara dalnedfarten till Davos-Parsenn. Eller som på swisstopo: Davos Dorf (Parsennbahn).
Ja, om man tittar noga kan man se att det är pist svart 7 som leder ner till Parsenn dalstation.
Den ser inte så svart ut på bilden, och var väl inte så farligt brant heller. Det svåraste var att hitta en smidig väg förbi alla nybörjare i Davos. De flesta hade nog mer pengar och fina dyra kläder än skidåkningsfärdigheter.
Vill man prova en fin nypreppad svart pist i Parsenn, så ska man ta svart 2 från Weissfluhgipfel.

Över till @Kalle_Luzern !

Var aldrig på Schatzalp.
Märklig skidort Davos med en massa utspridda separata liftsystem.
Det hade jag koll på. ;) Förr, kommer inte ihåg för hur länge sen, fanns det en kabin som knöt ihop Schatzalp med Parsenn via Strelapass. Kunde se rester av den när jag vandrade där.

Dags att avslöja var jag varit i början på veckan, hade ju redan med en bild från tåget hem. I bakgrunden syns ett känt skidberg, vilket?
IMG_4359.JPG

Edit: över 40 min?! Trodde den skulle ryka på 3 sekunder. :LOL:

Senast ändrad:
Det hade jag koll på. ;) Förr, kommer inte ihåg för hur länge sen, fanns det en kabin som knöt ihop Schatzalp med Parsenn via Strelapass. Kunde se rester av den när jag vandrade där.

Dags att avslöja var jag varit i början på veckan, hade ju redan med en bild från tåget hem. I bakgrunden syns ett känt skidberg, vilket?
Visa bilaga 19427
Edit: över 40 min?! Trodde den skulle ryka på 3 sekunder. :LOL:
Det var väl självaste...du kan ju inte lägga upp sådant när jag sitter på krogen med @Hawk100 och planerar vinterns gubbresa.
Fy skäms. 🧐

Bilden tagen från tåget, kanske syns... Strax efter åkte jag in i alpernas näst längsta tågtunnel. Nära bergets dalstation ligger en bindningstillverkares huvudkvarter.

Vart har vår nestor @PisteCarver tagit vägen? Är inte berget vackert nog?
Och inte en enda kommentar kring missnöjestrådarna med oligopolet..?
Han är väl fortfarande på detox, med några sporadiska bakslag när han tröttnat på att räkna på elkostnad för olika saker? :LOL:

Jag har ingen aning, men fortsätter väl gissa i de krokarna då... Stor-Anahögen?

Snasahögarna? Marginellt snäpp högre än Stor-Anahögen iofs, men finns ju inga riktigt höga i närheten. 🤷‍♂️
ärligt talat:
jag är inte helt säker på om det är Snasahögarna eller bunnerfjällen
(jag tror att det är Bunner - men då borde man se Snasahögarna till vänster...)
Bilden är tagen från Skäckerfjällen

så vi ger rätt på den ;)

över till @Kalle_Luzern

Märker att jag ofta blir lurad på hur långt ifrån bilderna är tagna där i fjällen, därför jag inte gissade på Bunner trots att de är över 1500... Snasahögarna hade varit till höger isf, eftersom du tog från Skäcker?

Vi går till högre berg. Vad heter det med den mäktiga glaciären?
IMG_4374.JPG

Tillbaka
Topp