STORPOTATEN
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Jag gissar på Skäckerfjällen!Japp, kör på @Ivo del Scandi
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag gissar på Skäckerfjällen!Japp, kör på @Ivo del Scandi
Bergsjöklumpen?För att fira 30k inlägg så bjuder jag på det här vackra berget.
Vad heter det?
snyggt jobbat!Bergsjöklumpen?
Inväntar recension av Bergsjöklumpen dådå.snyggt jobbat!
Bergsjöklumpen är ett populärt topptursfjäll med 400 höjdmeter fin skogsåkning. Jag har dock aldrig varit där (kanske i vinter?)
Näe....
Ja, grammatiskt var din rebus mer korrekt!Näe........ska det ju vara...
Men jag är givmild och godkänner det.
Salzburger hûtte i Kaprun är det alltså vi talar om här.
Edit: Snarare Schatzalp bahn kanske?På väg ner till vilken dalstation?
Visa bilaga 19426
Haha kul. Det var ju Parsennbahn jag skrev först, men tyckte vinkeln från Schatzalp gjorde Jakobshorn mer rättvisa...Jakobshorn där, så måste ju vara dalnedfarten till Davos-Parsenn. Eller som på swisstopo: Davos Dorf (Parsennbahn).
Ja, om man tittar noga kan man se att det är pist svart 7 som leder ner till Parsenn dalstation.Jakobshorn där, så måste ju vara dalnedfarten till Davos-Parsenn. Eller som på swisstopo: Davos Dorf (Parsennbahn).
Var aldrig på Schatzalp.Haha kul. Det var ju Parsennbahn jag skrev först, men tyckte vinkeln från Schatzalp gjorde Jakobshorn mer rättvisa...![]()
Det hade jag koll på.Var aldrig på Schatzalp.
Märklig skidort Davos med en massa utspridda separata liftsystem.
Så enkelt var det.Mt Fort?
Det var väl självaste...du kan ju inte lägga upp sådant när jag sitter på krogen med @Hawk100 och planerar vinterns gubbresa.Det hade jag koll på.Förr, kommer inte ihåg för hur länge sen, fanns det en kabin som knöt ihop Schatzalp med Parsenn via Strelapass. Kunde se rester av den när jag vandrade där.
Dags att avslöja var jag varit i början på veckan, hade ju redan med en bild från tåget hem. I bakgrunden syns ett känt skidberg, vilket?
Visa bilaga 19427
Edit: över 40 min?! Trodde den skulle ryka på 3 sekunder.![]()
Nej men du är i rätt land.Gorges du Verdon?
Ser spännande ut. Finns några såna tunnlar på Susten också.Ja, den berömda balkongvägen med hål i berget.
Varsågod @Kalle_Luzern
Fick leta efter den...Drunengalm?
Där satt den! De håller årligen en tävling, springa upp till toppen längs med bergbanan i "världens längsta trappa" (enligt dem själva iaf, vet inte vad Guinness säger om det). https://www.niesen.ch/en/course-niesen-stairway-run/Niesen?
Nope, men du är i rätt områdeOttfjället?
Han är väl fortfarande på detox, med några sporadiska bakslag när han tröttnat på att räkna på elkostnad för olika saker?Vart har vår nestor @PisteCarver tagit vägen? Är inte berget vackert nog?
Och inte en enda kommentar kring missnöjestrådarna med oligopolet..?
ärligt talat:Snasahögarna? Marginellt snäpp högre än Stor-Anahögen iofs, men finns ju inga riktigt höga i närheten.![]()