Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

@gsoul och @fredw Dessvärre fel. Här åker man mest på längden, men ett stycke söder ut har det dock körts alpina grenar i OS. Norr ut ligger en nationalpark.

Spidsbergseter?

EDIT: Han fikar nog. Och jag ska snart träna. Om jag har rätt så går ordet till han som kör i tresiffrig fart med sina BBR... ;) Tror han har fått lida tillräckligt nu för det! :)
Om inte jag är ännu snabbare och hinner före själv (eller om jag har fel).

1677596175750.png

1677594293549.png

Senast ändrad:
Spidsbergseter?

EDIT: Han fikar nog. Och jag ska snart träna. Om jag har rätt så går ordet till han som kör i tresiffrig fart med sina BBR... ;) Tror han har fått lida tillräckligt nu för det! :)
Om inte jag är ännu snabbare och hinner före själv (eller om jag har fel).

Visa bilaga 23499

Visa bilaga 23496
Snyggt jobbat, är ju helt rätt.

Synd att systemet var stängt när vi var där, såg ut att vara korta men skojiga åk, och massa snö just då det saknades snö överallt annars.

Din tur :)

Korrekt! En vacker glaciär, här extra gräddig med någon färsk dm snö ovanpå. Oftast PC-väder men svinkallt, minus 14 någon morgon.

La Thuile/La Rosière var trevligt men med något mer begränsat pist/liftsystem än vad jag trott. Som kanske framgått blev det en del besök till övriga Aostadalen istället. 5-6 skidsystem på 8 skiddagar, rekord för min del.

Turen till PC!

Pricksis, som min lillebror brukade säga (istf precis). Vi handlar mat (öl är mat!) på Willy Bar. Ordet till vår egen Magnum Bonum!

"Taaug"..? Säg "teeåååg" så hamnar du ganska nära Malmö-uttal... Jag har lärt mig att man ska säga "peeost" så förstår folk att det är posten man menar. ;) Jag åker själv Peeågateeåget varje morgon.

PC är (liksom fru fredw som tur är) dock polyglott så han förstår det egendomliga tungomål som talas av oss vildar som befolkar de frusna vidderna norr om Båstad (dvs. svenska).

Det behövs tydligen övas på både tyska och skånska här i tråden?
Det ska tydligen till att man bor i Luzern för att behärska bägge. ;)
Om man inte är tvättäkta skåning förstås.:)

OK, ny bildgåta då.
Vad heter toppstationen (på originalspråk)?
1677675535024.jpeg

"Taaug"..? Säg "teeåååg" så hamnar du ganska nära Malmö-uttal... Jag har lärt mig att man ska säga "peeost" så förstår folk att det är posten man menar. ;) Jag åker själv Peeågateeåget varje morgon.
Det behövs tydligen övas på både tyska och skånska här i tråden?
Jodå, det kan helt klart behövas. Och jag misstänker att min klena tyska ändå inte är riktigt lika klen som min skånska.

Men jag lär mig, Skaaune skall alltså vara Skeeeune! :giggle:

Bilden ser ut att vara från italien men var? Själv ägnade jag mig åt att försöka hitta nått utsuddat, vilket jag inte gjorde. Så 10p för photoshopskillsen

Tillbaka
Topp