Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bra gissning men fel säter så att säga. Dock väldigt nära geografiskt. Ledtråd: Namnet påminner om en plats på Svalbard.Mysusäter Skianlegg?
Nepp, slutar på "seter" som sagt. Namnet innan påminner om samlingsnamnet på ett bergsområde på Svalbard.Spåtind?
Snyggt jobbat, är ju helt rätt.Spidsbergseter?
EDIT: Han fikar nog. Och jag ska snart träna. Om jag har rätt så går ordet till han som kör i tresiffrig fart med sina BBR...Tror han har fått lida tillräckligt nu för det!
Om inte jag är ännu snabbare och hinner före själv (eller om jag har fel).
Visa bilaga 23499
Visa bilaga 23496
Vilken Sammelplatz?Vid Sammelplatz?![]()
Har uppdaterat!Vilken Sammelplatz?![]()
Korrekt, tillbaka till @fredw !
inte en susning men kunde vara MännlichenDå undrar jag vilken topp vi anländer till här?
Visa bilaga 23519
Det är tyvärr inte Männlichen. Annat land.inte en susning men kunde vara Männlichen
Inte Aiguille du Midi, och inte heller Frankrike.Aguille du Midi kanske?
Det går trögt i maskineriet här idag....Drag?Dragspissen?
Så, nu har jag uppdaterat mina usla tyska-kunskaper!Det går trögt i maskineriet här idag....Drag?
"Taaug"..? Säg "teeåååg" så hamnar du ganska nära Malmö-uttal... Jag har lärt mig att man ska säga "peeost" så förstår folk att det är posten man menar.Jag åker själv Peeågateeåget varje morgon.
Jodå, det kan helt klart behövas. Och jag misstänker att min klena tyska ändå inte är riktigt lika klen som min skånska.Det behövs tydligen övas på både tyska och skånska här i tråden?
Mycket bättre!Men jag lär mig, Skaaune skall alltså vara Skeeeune!![]()
Bilden ser ut att vara från italien men var? Själv ägnade jag mig åt att försöka hitta nått utsuddat, vilket jag inte gjorde. Så 10p för photoshopskillsen
Jaja...nu när du fick min ledtråd ja....Löjligt enkelt.
1. Courmayeur.
2. Du har tagit bort tanden på Dent du Géant.
Din ledtråd fattade jag ingenting av, förstod inte ens att det var en ledtråd.Jaja...nu när du fick min ledtråd ja....![]()