Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nope, tyvärr fel svar.Wildspitze
Du är för jäklig!! Helt rätt!Lite likt Säntis, de har ju kabin och släpper ibland upp turare…
Låter som en rejäl utmaning att åka där när man förutom lavinprignosen också måste kolla risken att bli skjuten av militären!!!Info om skidåkning på Säntis. https://saentisbahn.ch/aktivitaeten/skiabfahrt
Det är lågkonjunktur på G.Vilken stiltje! Inte ens helg ju?!Bild från i onsdags, tog tåget till orten jag söker. Tog en dryg kvart. Har haft med bilder från berget och den lite udda kabinbanan...
Tog han ju på under timmen, klassar jag inte som att förbarma sig...Det är lågkonjunktur på G.
Jag hade med en magnifik bild på Ortler och endast @Hawk100 orkade förbarma sig över den.![]()
Ja, självklart är det Schweiz. Centralschweiz kan jag avslöja tom. Men finns ju en del kabinbanor här i krokarna förstås...Schweiz. "kabinbana i Schweiz inte skidort"-sökningen gick sådär, men jag tror ändå på det landet.
Nej, närmare Luzern. Rothorn har ju pister dessutom. Hört att nordsidan är bra freeride när det är nog med snö.Kanske Brienzer Rothorn från Sörenberg.
Ja, och var stod jag då?Stanserhorn?
Så klart. Man ser toppstationen för Cabrio och de lite udda stolparna som är mycket bredare än normalt eftersom kabinerna hänger på vajrar på sidorna.Någonstans i Stans?
Klurigt värre, Frankrike?
Den bilden har du haft med förr!!!Japp, här kommer en ledtråd.
Bilden är från en av fler ”byar” i skidsystemet…..
Visa bilaga 23788
(Inget litet skitsystem”!)
Bättre än en fånig hjälm!!!Kan bildens motiv vara en huvudbonad? Du har ju en tradition av att leta upp exotiska hattar på orterna du besöker....
Nä nä, där ser ju husen ut så här......Jag gissar på Kirchberg.
Tveksamt, den här gåtan är på en nivå som endast @Topp_Ture kan hantera. Vi får hoppas på hans snabba återvändande.Snart kommer nog @Kalle_Luzern och löser min gåta (som vanligt!!!)
Öppet mål alltså för alla som tycker att de vanliga bildgåtorna är på en orimligt svår nivå..... (Typ som jag tycker!!!!)Tveksamt, den här gåtan är på en nivå som endast @Topp_Ture kan hantera. Vi får hoppas på hans snabba återvändande.![]()
Är just nu på topptur i strålande väder.Tveksamt, den här gåtan är på en nivå som endast @Topp_Ture kan hantera. Vi får hoppas på hans snabba återvändande.![]()
Close Close, but no cigarr. Kika lite till på första bilden (15.43) så finns det en ledtråd där......Så många bilder så vet ej vilken jag ska svara på men bilden med fula hus och pool gissar jag är Val Thorens ,enda alport jag besökt och där var det massa fula hus.
Close Close, but no cigarr. Kika lite till på första bilden (15.43) så finns det en ledtråd där......![]()
Japp, det är som vanligt rätt, men det var ju inte frågan….Ingen aning hur man reder ut namn på de där ”byarna”. Poolen hör till Deep nature bains & spa.
Japp, det är som vanligt rätt, men det var ju inte frågan….
Trodde jag skulle ge chansen o släppa in de som är lika bergsblinda som jag, men tydligen ingen som vill nedlåta sig att svara på en sådan skitbild……
Eller skitfråga….
Skitenkel…..
Men ingen-ort….
Hur faaaaaan kunde du lösa det!!!också. Nu har jag suttit non-stop sedan 16:00 och gått igenom kartor, väderstreck och Hawks reseloggar, men inte tagit mig närmre en lösning på gåtan.
Jag får helt enkelt slå till med en vild gissning, kan det vara Belle Plagne?![]()