Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Då kommer en bild på ett berg långt borta, med en mast högst uppe på toppen…..
Där finns så klart också en lift så man kan åka skidor ner, vi är ju ändå i Alperna!! Men vad heter berget??
1678338522780.jpeg

Säntis släpper upp turare om det är två eller lägre på lavinskaln, iaf senast jag kollade. Hade kollega tidigare som åkt där.
Var är bilden tagen?
1678353121125.jpeg

Vilken stiltje! Inte ens helg ju?! 😜 Bild från i onsdags, tog tåget till orten jag söker. Tog en dryg kvart. Har haft med bilder från berget och den lite udda kabinbanan...

Japp, här kommer en ledtråd.
Bilden är från en av fler ”byar” i skidsystemet…..
1678460708639.jpeg

(Inget litet skitsystem”!)

Ingen aning hur man reder ut namn på de där ”byarna”. Poolen hör till Deep nature bains & spa.
Japp, det är som vanligt rätt, men det var ju inte frågan….
🤣🤣🤣
Trodde jag skulle ge chansen o släppa in de som är lika bergsblinda som jag, men tydligen ingen som vill nedlåta sig att svara på en sådan skitbild…… 💩
Eller skitfråga….💩
Skitenkel…..💩
Men ingen 💩-ort….

Japp, det är som vanligt rätt, men det var ju inte frågan….
🤣🤣🤣
Trodde jag skulle ge chansen o släppa in de som är lika bergsblinda som jag, men tydligen ingen som vill nedlåta sig att svara på en sådan skitbild…… 💩
Eller skitfråga….💩
Skitenkel…..💩
Men ingen 💩-ort….
:poop: också. Nu har jag suttit non-stop sedan 16:00 och gått igenom kartor, väderstreck och Hawks reseloggar, men inte tagit mig närmre en lösning på gåtan. :oops:
Jag får helt enkelt slå till med en vild gissning, kan det vara Belle Plagne? :unsure:

:poop: också. Nu har jag suttit non-stop sedan 16:00 och gått igenom kartor, väderstreck och Hawks reseloggar, men inte tagit mig närmre en lösning på gåtan. :oops:
Jag får helt enkelt slå till med en vild gissning, kan det vara Belle Plagne? :unsure:
Hur faaaaaan kunde du lösa det!!!
Imponerande!! Jag hade till och med nöjt mig med svaret La Plagne….!!!
Helgpasset är ditt @STORPOTATEN

Tillbaka
Topp