Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Stuben, sägs det!Har sett Jay Kay som presentatör på en scen i Chamonix (efter jag tävlat för lag Verbier i Boss de Bosses) så Cham får bli min gissning. Fast bergen ser lite för snälla ut….
Övre delen av nybörjarområdet i Wölkenstein / Selva de Val Gardena.
Kan det vara dig jag fick med på den här bilden?
Visa bilaga 24621
Nej, det gör man inte.Chansar på att man kommer ner till Ortisei.
Nej, inte det heller.Arabba??
Hmm, backen verkar sluta i Rifugio Baita. Och ska man därifrån ta en lift, som inte tar en upp till samma ställe igen, är det väl Cortina Skyline som gäller?Då undrar jag vart man kommer om man åker ner för den här härliga backen och tar en lift som inte tar en tillbaka hit.
Visa bilaga 24622
Självklart är det den nybyggda Cortina Skyline jag är ute efter. Tänkte att det kunde bli lite klurigt för den visas inte på Google Maps. Tror även att det går att ta sig bort mot Lagazuoi via en transportsträcka, men det var Cortina jag var ute efter.Hmm, backen verkar sluta i Rifugio Baita. Och ska man därifrån ta en lift, som inte tar en upp till samma ställe igen, är det väl Cortina Skyline som gäller?
Japp, den vänstra är Barre des Ecrins 4102 möh.mäktigt är ordet- ena toppen är väl Barre des Ecrins? vänster i bilden - passar på den andra
Nix, den är det inte. Vi skall högre.Är den andra toppen Pointe de la Grande Sagne?
Mont Pelvoux skyms precis av Barre des Ecrins. Och då måste detta vara....?Pointe Puiseux - Mont Pelvoux 3956m ?
Extremt taggiga berg det där, är de yngre än övriga alper?
De kanske inte är i riktigt samma taggighets-nivå som i Chamonix, men det är inte långt bort på sina ställen.Såna ”spissiga” och ”piggiga” berg finns det bara på ett ställe!![]()
Pic Sans Nom 3913 m.Mont Pelvoux skyms precis av Barre des Ecrins. Och då måste detta vara....?
Ja de är väldigt taggiga, tänkte på dem när du nyligen skrev ...
De kanske inte är i riktigt samma taggighets-nivå som i Chamonix, men det är inte långt bort på sina ställen.![]()
Exactemente! Toppen utan namn är det, en best på 3913 möh.Pic Sans Nom 3913 m.
Det är ju klart att den var svår att hitta namnet på!![]()
Close close...but no cigar this time.Eller Pic du Coup de Sabré?
men jag satte iallafall den ena
Och utan den hade det varit klurigt.men jag satte iallafall den ena![]()
Nej.Furebergsfossen?
Detta vattenfallet är högre än Krimmlerfallet (som jag har sett på plats flera gånger), och det ligger inte i Alperna (men i Europa).Krimmlerfallet är Europas högsta, så det borde även vara Alpernas högsta.
Nej, detta vattenfallet ligger inte i Alperna.Seerenbachfallen?
Sorry läste ledtråden helt fel, my bad.Nej, detta vattenfallet ligger inte i Alperna.
EDIT:
Men det ser ju ganska "alpigt" ut.
Läs ledtråden, jag har inte varit tillsammans med Ivo i Alperna.
Nej, detta vattenfallet är inte så högt som Ramnefjellsfossen, men det är högre än Krimmlerfallet i Alperna. Och nu är vi i rätt land och letar.Ramnefjellsfossen?
Nej det är fortfarande för långt västerut.Langfossen kanske?