Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Fredagsmys? Jag undrar vad som hände med Disco-Duck-Friday? 🤔
Har ju liksom tagit fram platåpjucken och discokulan här. Redo! 😉
Aha?!
1682697051428.png

Lindau, Bodensee? Hur hinner ni ännu den här leken? Både fiske och forspaddlingsäsonger är i full fart. Just kom hem från forsar, i morgon blir det gäddfisket.
Tyvärr inte fiskat gädda på över 10 år. Inte redo att ge upp skidsäsongen riktigt än, tyvärr dåligt väder i morgon ser det ut som.
Paulaner drack jag i hotellbaren. Och tog också med hem… Lite längre norrut ska vi, som jag skrev är bävrarna en ledtråd.
IMG_5052.jpeg

Altså nu snurrar det, tornet ligger i Biberach an der riss. Vilket jag faktiskt tom besökt men vad var frågan? Eller har vi bytt till jeopardy?
Ja, Biberach a.d. Riss sökte jag. Var på jobb där för två veckor sen. Måste köra dit igen på söndag. :rolleyes:

Fredagsdiscopasset är ditt @Emmis 🕺💃🪩

Senast ändrad:
De e mycke nu, borde koppla mig till datorn å söka fram tidigare opiblicerade bilder. Men denna tror jag inte har varit med? Å sen valborgsinspirerad låt till. (Långskott)

Bilagor

• 81A2B952-7D80-443C-8ADA-B06AD9B506FA.jpeg
    81A2B952-7D80-443C-8ADA-B06AD9B506FA.jpeg
    93.3 KB · Besök: 66
Ultima Thule? Huh! Skrämmande! Jag tror vi får här i Finland nu en sådan regering, att snart Orban och Erdogan är våra bästa vänner... Men, är bilden från Hemavan?
Yes rätt plats. Lägger inte in nån politik i låtvalet, det var det närmaste en ledtråd passande fredagsrock jag fick ihop skramlat imårse

Senast ändrad:
En annorlunda fråga, vad har just hänt? Det där hände kanske 20 gånger i vintras.Visa bilaga 24746
Visa bilaga 24747
Usch då, en längdåkare har precis blivit överkörd av pistmaskinen och släpad ett hundratal meter där under. En ruggig historia, särskilt som det hänt 20 ggr i vinter.
Måste vara åtminstone Nordens farligaste längdspår! 😦😉

En slang har sprungit läck så giftig hydralolja runnit ut.

Händer hela tiden i skidanläggningar, vilket är helt skandalöst.
Miljörörelsen och myndigheterna måste vara blinda. Borde vara rejäla böter för sånt här 😡
Just så! Jag förstår inte alls, hur kan det hända varannan vecka. Din tur @Ivo del Scandi

Vilken norsk skidlegend är det här? Bonus om ni kan gissa var vi är.

Bilagor

• IMG_9292.jpeg
    IMG_9292.jpeg
    90.6 KB · Besök: 74
  • IMG_9286.jpeg
    IMG_9286.jpeg
    50.4 KB · Besök: 60
Granheim har jag läst någon artikeln om, förnamnet minns jag inte men gissar på Jon-Arne, Karl-Aksel eller annat dubbelnamn……

Han heter inte Granheim och har inget dubbel förnamn men han har ett dubbelt efternamn

Tillbaka
Topp