Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Herr Storpotat har redan gissat på Schirmer och det är fel. Men han jag söker har varit med i många av Schirmers filmer, ofta som guide

Reine Barkered? Typ enda namnet jag kan? Men sk torrträning på g? Eller e dedär norsk skidåkning?

Näss är rätt eller om vi ska ta hela namnet, Asbjørn Eggebø Næss.
Vi är nästan i Romsdal, vi är i Sunndal, Smisetnebba.
Bilden är från förra årets sunndal skisession där Asbjørn var en av guiderna.

Här är en liten skidfilm med Asbjørn

@KaitsuH tur

Jag har nästan bara fiskebilder kvar. En gammal: Var är bilden tagen, och varför vilar gubbar där?
P1010052-2 2.JPG

Senast ändrad:
Står ju Eichhof 🍻🐿️ ser jag nu, och tydligen finns/fanns det en Yeti-park på Brunni i Engelberg? 😲 Gubbarna vilar pga de gjort felet och åkt upp på Brunni där det är mest barmark fast Titlis ligger på andra sidan byn?

Ja, Brunni. Den där veckan, många år tillbaks, var det så varmt, jag tror nästan 15 grader, på sista veckan av februari, att det var hårt. Vi var tvungna att dricka mycket öl hela tiden.

@Kalle_Luzern igen

Senast ändrad:
Är inte det helagsstugorna?
Edit: såklart fel om sälkastugan är fel land... mh. får lära mig läsa... Riktningen o bergen stämmer ju inte heller. Jag går och skäms ;).

Senast redigerad av en moderator:
Ok en liten ledtråd till (kanske uppenbar) - bilden är tagen från en is/snöbelagd sjö. Och riktigt höga berg (för denna bergskedja) finns i närheten.

Ännu längre söderut!

Ledtrådar kommer här:
Byggnaderna på bilden vet jag inte exakt vad de heter. Bilden är tagen från det ställe han bodde, över isen, bort mot de hus man ser. Det räcker med rätt sjö om ni inte hittar platsen. DNT är inblandat även här, tre stjärnor liksom vid Leirvassbu (som ligger nästan rakt norrut från denna plats). Bilden är tagen nästan rakt mot öst.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp