Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Korrekt!
SX61 är det!
Sedan köpte hon ett par SX71.
Jag körde med SX81 (vita) och ett par år senare investerade jag i ett par formsprutade SX92 Equipe, som sedan hängde med många år.
Din bild @Hawk100 !
Kul med återblickar till århundradet när allt var bättre!! Frisyrerna, overallerna, pjäxorna, vintrarna och framförallt var ju även jag mycket bättre då….!! 🤣🤣🤣

Nu till en bild som vid första anblicken kan se ut som valfri liftkö i Åre vecka 9. Men om ni kikar lite närmre på bilden hittar ni små ledtrådar som visar att det faktiskt inte är Åre.
Exempelvis så regnar det INTE på bilden!😉
Inte heller ser ni några kids i fartdräkter eller en massa rockerskidor med +115mm midja, trots att föret nog är stenhårt på bilden.🤔
Så inte Åre alltså!!! 🤣🤣
Men vart kan bilden då vara tagen?? (För ca en vecka sedan!)
1690056917083.jpeg

Rätt.
Den var tydligen för lätt med topparna i bakgrunden?
Från vänster så är det Skruvefjäll, Nibbi och Skogshorn. Den lilla toppen i mitten är Nibbi och åket vi gör går ner mellan Såta och Storehorn.
Bilden är ifrån 30/4-23 då det var mycket blåsigt så vi fick hålla oss i lä i dalen och skogen nedanför.

Bilagor

• 20230430_151743.jpg
    20230430_151743.jpg
    988.1 KB · Besök: 49
Rätt.
Den var tydligen för lätt med topparna i bakgrunden?
Från vänster så är det Skruvefjäll, Nibbi och Skogshorn. Den lilla toppen i mitten är Nibbi och åket vi gör går ner mellan Såta och Storehorn.
Bilden är ifrån 30/4-23 då det var mycket blåsigt så vi fick hålla oss i lä i dalen och skogen nedanför.
Har aldrig sett de topparna eftersom man inte ser dem nere från dalen där jag har åkt förbi en gång, men jag kände igen typen av terräng/berg. Skogshorn syns från vägen söder om Hemsedal, men det var inte med på första bilden.

Nu ska vi se, nytt ställe för mig. Vem kan räkna ut var jag var kl. 8 i morse? :) Kanske inte skitlätt, så kommer vara generös med ledtrådar som belöning för gissningar.
IMG_5454.JPG

Precis, Obersee i Oberseetal ovanför Näfels. Kanske smalaste vägen jag kört på här, åker helt säkert inte dit igen på en helg med fint väder. 😅 Brünnelistock rakt fram, till vänster om Zindlenspitz där jag varit uppe från andra sidan och haft med på bild. Fin hike där uppe, såg kungsörn.

Tillbaka till @PisteCarver

Precis! Döpt efter den tyvärr rätt okände svenska upptäcktsresanden Kalle Carlsson, som för övrigt också uppfan det i Sverige världsberömda åsneklistret strax innan försvann vid floden Overflødet bara någon vecka efter professor Drövel!!!
Ett livsöde som det borde skrivits betydligt fler biografier om….
Ironiskt är dessutom att hans son 91:an blivit betydligt mer känd än sin far!

Precis! Döpt efter den tyvärr rätt okände svenska upptäcktsresanden Kalle Carlsson, som för övrigt också uppfan det i Sverige världsberömda åsneklistret strax innan försvann vid floden Overflødet bara någon vecka efter professor Drövel!!!
Ett livsöde som det borde skrivits betydligt fler biografier om….
Ironiskt är dessutom att hans son 91:an blivit betydligt mer känd än sin far!
Där ser man! Det hade jag aldrig trott! 😉

Speciellt om det verkligen vore 2000 m högt där? :unsure: :LOL:
Där finns det ju dessutom linbana, vilket saknas på den här platsen…..
Men det fanns gott om rätt stora djur!!
948C8590-1041-41E4-A83D-DFB545C86E91.jpeg

Grannarna som bodde i närheten hade lite enklare förhållanden än vad vi är vana vid här i Europa.
Här är förskolan som låg i en by några mil från bergets fot:
E51F35C5-5C14-4E42-BE90-60BDEA67DCAC.jpeg

Snödjup

Tillbaka
Topp