Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Korrekt!SX61:or är det nog!!
Kul med återblickar till århundradet när allt var bättre!! Frisyrerna, overallerna, pjäxorna, vintrarna och framförallt var ju även jag mycket bättre då….!!Korrekt!
SX61 är det!
Sedan köpte hon ett par SX71.
Jag körde med SX81 (vita) och ett par år senare investerade jag i ett par formsprutade SX92 Equipe, som sedan hängde med många år.
Din bild @Hawk100 !
Jag vet vad pjäxmodellen heter! Hälsa henne!
Stämmer bra det!!Kiviks marknad?
Har aldrig sett de topparna eftersom man inte ser dem nere från dalen där jag har åkt förbi en gång, men jag kände igen typen av terräng/berg. Skogshorn syns från vägen söder om Hemsedal, men det var inte med på första bilden.Rätt.
Den var tydligen för lätt med topparna i bakgrunden?
Från vänster så är det Skruvefjäll, Nibbi och Skogshorn. Den lilla toppen i mitten är Nibbi och åket vi gör går ner mellan Såta och Storehorn.
Bilden är ifrån 30/4-23 då det var mycket blåsigt så vi fick hålla oss i lä i dalen och skogen nedanför.
Visst är det Fimbatal.Fimbatal?
Ingen dålig gissning! Mindre sjö det här, men i samma kanton.Klöntalersee?
Precis, Obersee i Oberseetal ovanför Näfels. Kanske smalaste vägen jag kört på här, åker helt säkert inte dit igen på en helg med fint väder.Obersee
Å fasen, är det pizzaberget då…??Det är inte Etna.
Precis! Döpt efter den tyvärr rätt okände svenska upptäcktsresanden Kalle Carlsson, som för övrigt också uppfan det i Sverige världsberömda åsneklistret strax innan försvann vid floden Overflødet bara någon vecka efter professor Drövel!!!Monte Calzone??![]()
Där ser man! Det hade jag aldrig trott!Precis! Döpt efter den tyvärr rätt okände svenska upptäcktsresanden Kalle Carlsson, som för övrigt också uppfan det i Sverige världsberömda åsneklistret strax innan försvann vid floden Overflødet bara någon vecka efter professor Drövel!!!
Ett livsöde som det borde skrivits betydligt fler biografier om….
Ironiskt är dessutom att hans son 91:an blivit betydligt mer känd än sin far!
Tack! Det ser ut att vara fantastiskt väder där!!
Äntligen en gissning, men tyvärr fel världsdel…I Tamil Nadu i södra Indien?
Aha, då måste det ju vara Kolmården. Typisk vegetation för området också.Äntligen en gissning, men tyvärr fel världsdel…
Så du hittar inga tigrar här, men den här killen låg och spanade på oss när vi var där!!
Visa bilaga 25341
Speciellt om det verkligen vore 2000 m högt där?Aha, då måste det ju vara Kolmården. Typisk vegetation för området också.![]()
Där finns det ju dessutom linbana, vilket saknas på den här platsen…..Speciellt om det verkligen vore 2000 m högt där?![]()
![]()
Nu är vi till och med i rätt land!!!Kilimanjaro fast det är väl högre än 2000möh