Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Gemsstock i Andermatt.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vicken guldgruva du hittat! Nu ser vi fram emot många spännande bilder.Då fortsätter vi resan bland de gamla bilderna….
Var lägger Örjan lite pudersvängar i mitten av 90-talet…..??
Visa bilaga 26082
Andermatt är helt rätt, men det är på Nätchen vi åker (tror jag….)Gemsstock i Andermatt.
Ja, stämmer nog när jag kollar kartan hur kyrkorna ligger. Ute skier's left från väg och järnväg typ. Kapellet närmast ligger vid foten av Gemsstock.Andermatt är helt rätt, men det är på Nätchen vi åker (tror jag….)
Ja, bra taktik som jag gillar.Inte en susning, men drar till med Aroser Rothorn eftersom ingen annan verkar våga börja gissa. Hoppas på att belönas med en ledtråd….![]()
Självklart! Tog första bilden förra helgen när jag var ovanför Lungern. Giswilerstock i förgrunden. Hoppades någon skulle bli lurad och tro att den var tagen från Säntis.Är det Pilatus??
Nej, tyvärr!S:t Anton
Nej, tyvärr!Val thorens
Livigno
Måste ju vara någonstans nedanför Attelas och Mont Rougnex? Kan ju inte namnen på åken där…@Kalle_Luzern Visst är det Pierre Avoi som syns i bakgrunden, dvs Verbier.
Kan du pinpointa platsen också??
Så enkelt var det.
Hmmm, påminner om Sölden -Tiefenbachgletscher?Då tar vi en gammal försäsongsbild….
Med något så ovanligt som liftstolpar av betong. Jag tror inte jag sett det någon annanstans varken före eller efter.
Men vilken är skidorten vi var vid??
Visa bilaga 26108
Och så var det från vykortslandet Österrike….Med tanke på den vackra arkitekturen så något östland typ Långtbäckistan eller en modern Fransk skidort![]()
Då tar vi en gammal försäsongsbild….
Med något så ovanligt som liftstolpar av betong. Jag tror inte jag sett det någon annanstans varken före eller efter.
Men vilken är skidorten vi var vid??
Visa bilaga 26108
Nu blev ju jag också tvungen att rota lite i djuparkivet. Vad är detta för skidort vi hamnat i?Mannen som hoppade så högt över oss andra på min föregående bild har helt rätt. Sölden någon gång på 90-talet….
Jag tvivlar på att liftstolparna i betong står kvar, men någon som varit där nyligen kanske vet??
Din tur @STORPOTATEN
Jag drar en chansning på Val d’Isere?Nu blev ju jag också tvungen att rota lite i djuparkivet. Vad är detta för skidort vi hamnat i?
Visa bilaga 26119
Nej. Men du har hittat rätt land.Jag drar en chansning på Val d’Isere?
Jag tror något år innan denna bilden var jag i Chamonix, så nej, detta är inte Chamonix. Men du får en annan bild från samma område.Chamonix kanske då?
03:19?? Farbror har svårt att sova?Är du någonstans i Tre Dalarna?
Många morgonpigga gubbar här! Kanske i Hook’s Creek, mellan Trollstigen och Furka?Tack! Tycker mig se både trollstigen o furkapasset i bilden, så vart hamnade vi då?
Det är vare sig Hooks Creek eller Portes du Soleil, men båda står naturligtvis högt upp på ToDo-listan.Många morgonpigga gubbar här! Kanske i Hook’s Creek, mellan Trollstigen och Furka?
Eller Portes du Soleil? Där finns en del byar som påminner om bild 2…