Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Andermatt är helt rätt, men det är på Nätchen vi åker (tror jag….)
Ja, stämmer nog när jag kollar kartan hur kyrkorna ligger. Ute skier's left från väg och järnväg typ. Kapellet närmast ligger vid foten av Gemsstock.

Här kommer en sån bild från "semsterresa" (mindre än 2h med bilen). Vad heter berget jag markerat?
IMG_5913.JPG

Inte en susning, men drar till med Aroser Rothorn eftersom ingen annan verkar våga börja gissa. Hoppas på att belönas med en ledtråd….😉

Inte en susning, men drar till med Aroser Rothorn eftersom ingen annan verkar våga börja gissa. Hoppas på att belönas med en ledtråd….😉
Ja, bra taktik som jag gillar. ;) Inte rätt dessvärre. Betydligt närmare hemmet för mig, hade inte ens två timmar totalt i bilen t/r. Berget har varit med förr.

Ok, behövs visst mer ledtrådar. Här en bild tagen med "vanliga" linsen på mobilen. Tre av bergen som syns är välanslutna och populära utflyktsmål.
IMG_5914.JPG

Edit: här är utsikten från berget jag söker. Stället där jag tog bilderna ovan syns i den här bilden.
IMG_4533.JPG

Senast ändrad:
Självklart! Tog första bilden förra helgen när jag var ovanför Lungern. Giswilerstock i förgrunden. Hoppades någon skulle bli lurad och tro att den var tagen från Säntis. ;)
På andra bilden syns även Rigi och Stanserhorn. Tredje bilden är utsikten nära Pilatus Kulm mot Berner Alpen, Eiger Nordwand osv syns. Sista bilden tagen vid sjön 5 minuter hemifrån, mer kända profilen på Pilatus från Luzern.

Din tur @Hawk100

Knölen längst till vänster lite lik Pierre Avoi som syns till höger här. Dvs Verbier?
Sattes landningen? 🙈
1695662811067.jpeg

Senast ändrad:
Mannen som hoppade så högt över oss andra på min föregående bild har helt rätt. Sölden någon gång på 90-talet….
Jag tvivlar på att liftstolparna i betong står kvar, men någon som varit där nyligen kanske vet??
Din tur @STORPOTATEN
Nu blev ju jag också tvungen att rota lite i djuparkivet. Vad är detta för skidort vi hamnat i?

1695668904235.png

Tillbaka
Topp