Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Det där är Urdenbahn som kopplar ihop Arosa med Lenzerheide. Jag har för mig att stationen på Hörnli är lite högre och gissar att det är den på bilden, även om jag måste erkänna att jag inte riktigt minns hur det såg ut på respektive sida….

Innan förbindelsen hade byggts gick det lite turspår mellan de två skidområdena och det var lockande att knata över, men vi insåg att det skulle bli en jäkla resa att åka runt för att hämta bilen efteråt….🤣🤣

Ja, det är Urdenbahn, och mycket riktigt Hörnligrat som är sidan vid Arosa. Bra bit från Lenzerheide till Arosa eller omvänt om man skulle bli fast, gäller att ha koll på vinden om man åker till "fel" sida. Inte så illa som Zermatt/Cervinia iaf... 😅
Över till @Hawk100

IMG_2532.jpeg

Vilken bro är bilden tagen från??

Snowflake ser man ju titt som tätt, känns som han gör det rätta och åker mest på vardagar... Om han har mössa på sig vet man att det är kallt!🥶 Jag borde rimligen också kommit upp i över en miljon höjdmeter skidåkning sen jag flyttade till Schweiz...

Från en flaggstång till en annan, den här används som synes fortfarande. Föhn gick över kammarna den här dagen, så var friskt bitvis. Var är bilden tagen?
IMG_5898.JPG

Du som varit där borde ju känna igen Bärghuis Schönbüel. (y) I bakgrunden Wetterhornmassivet, och glimtar av Eiger och Jungfrau.

Tillbaka till Söder @Hawk100 ?
Okej, då undrar jag vilka två backar som korsar varandra just här….??
1697053486680.jpeg

Men jag måste erkänna att jag inte kände igen Berghuis:et, trots att jag varit i området…. Men med Google gick det ju att lösa ändå!!!😉

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp