Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Du är inne på rätt spår.Såg en bild från Arosa och Downhill
Kan d vara där?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du är inne på rätt spår.Såg en bild från Arosa och Downhill
Kan d vara där?
Ny gåta kommer i sinom tid. Det blir tyvärr inte från Bajenland.Helt rätt!
Din tur @erik_lagg
Stämmer bra! Tältlägret vid Pallenjokk. Över till dig.Tältlägret nära Abisko?
Du som varit där borde ju känna igen Bärghuis Schönbüel.Schönbüel/Lungern…..
Okej, då undrar jag vilka två backar som korsar varandra just här….??Du som varit där borde ju känna igen Bärghuis Schönbüel.I bakgrunden Wetterhornmassivet, och glimtar av Eiger och Jungfrau.
Tillbaka till Söder @Hawk100 ?
Helt rätt!! Din tur igen….!Kanske Peter Myndes backe och Götgatsbacken.
Jevvlar, hurtig farsa!Det här med söder verkar vara min grej. Här kommer en bild från när jag var i alperna med pappa (89 år) sista gången. Var är vi?
Det stämmer! Jo, verkligen. Han åkte utför tills han var 92.Jevvlar, hurtig farsa!
Cervinia?
Mäktigt!Det stämmer! Jo, verkligen. Han åkte utför tills han var 92.
Så är det. Lite dyrt, men ligger makalöst bra till med en fantastisk utsikt över mäktiga Grande Roche de la Muzelle som syns i nedan bild.Le diable du coeur i Les 2 Alpes??
Ja det var trevligt att avsluta dagarna med några svängar ner genom skogen och en kort promenad längs vägen tillbaks till byn jsg söker namnet på……Vad heter byn där liftarna på bilden startar?
Visa bilaga 26493
Helt rätt!Plagne Bellecôte?
Visst är det! Några kurvor ner från passet på östra sidan. Samlingen med hus som syns heter Vorfrutt.Klausenpass?
Maria Alm???Häftiga berg, inbillar sig ju ibland att det inte finns såna i Sverige.
Marspuder, var?
Visa bilaga 26498
Nej, där har jag aldrig varit.Maria Alm???![]()