fredw
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Min farfar flyttade från Skåne till Göteborg och bodde där de sista två åren av sitt liv. Han tyckte att där var höst hela året runt...De va taskigt :-(
Men sant
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Min farfar flyttade från Skåne till Göteborg och bodde där de sista två åren av sitt liv. Han tyckte att där var höst hela året runt...De va taskigt :-(
Men sant
Ja, det är på Arthur’s seat. Trotsade vädret och gick upp dit i morse. Nu är det dags att fira International stout day!Övre halvan av bilden ser ut som Göteborg... Vilket gjorde att jag plötsligt kände igen det hela.
Arthur's Seat, Edinburgh?
Jag har faktiskt bott på Pollock Hall's som skymtar nere till vänster, universitetets sommar-rum. 1989, senast jag var där.
Edit kanske toppen heter Crow's Hill.
Non.Jean-Claude Killy
NejVarken B Russi eller L Gut...Säkert en italienare/südtiroler. Gustav Thöni igen?
Korrekt! Den var dock varken slät eller fin när jag var där. Din tur!Det är väl Charles Bozon, den underbara, släta och fina pisten i brevent?
Den brukar ju sällan vara det, hörde något om att det var rekordmånga "räddningar" från denna backen i år. fick därför stängas en stor del av säsongen!Korrekt! Den var dock varken slät eller fin när jag var där. Din tur!
Big Dick!?Tror du har ringat in helt rätt snöflinga, det var alldeles för enkelt alltså...Jaja, namnet jag fick lära mig var "big dick"!
Din tur:D
Den brukar ju sällan vara det, hörde något om att det var rekordmånga "räddningar" från denna backen i år. fick därför stängas en stor del av säsongen!
Ser att du fotat med en storpotatis. Hur som helst gissar jag på Zakopane!Big Dick!?Jag skulle iofs tro att bilden var väldigt svår, om nu inte jag hängt en hel del i Verbier...i ett tidigare liv.
Vad är då det här för skidområde?
Visa bilaga 26974
Zakopane är det inte. Och vi befinner oss i ett annat land.Ser att du fotat med en storpotatis. Hur som helst gissar jag på Zakopane!
Les Arcs är det inte. Och vi befinner oss i ett annat land.Les Arcs?
Madonna är det inte. Och vi befinner oss i ett annat land.Groste-området i Madonna di C?
Nix, det är inte Kappl men rätt land nu så klart.
Ja det ser du ju på bilden att man kan!!Kan man se till Wildkogel-området från typ Kitzsteinhorn?
Oj, här fanns det godbitar att spana in!
Oj, här fanns det godbitar att spana in!![]()
![]()
Nix. Rätt land dockSestriere?
Just det! Fin utsikt från Pilas amfiteater-liknande skidsystem högt över Aostadalen!Dags att komma vidare? Pila, Aosta? Inbillar mig att jag ser Grand Combin och Matterhorn bl.a.
I bilden syns ett skidsystem. Vad heter det, och vad är speciellt med det?
Visa bilaga 27013
Stämmer bra det, nära Edinburgh. Enligt dem själva Europas längsta plastbacke. Alltså inte sparad eller sprutad snö som syns.Kan det vara plastbacken i Midlothian?
Midlothian låter som dödsmetall - ska leta rätt på en bild.Stämmer bra det, nära Edinburgh. Enligt dem själva Europas längsta plastbacke. Alltså inte sparad eller sprutad snö som syns.
Lördagshårdrock nu då @erik_lagg ?![]()
i närheten, typ. Så inte rätt...Marstrand?