Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Övre halvan av bilden ser ut som Göteborg... Vilket gjorde att jag plötsligt kände igen det hela.
Arthur's Seat, Edinburgh?
Jag har faktiskt bott på Pollock Hall's som skymtar nere till vänster, universitetets sommar-rum. 1989, senast jag var där.
Edit kanske toppen heter Crow's Hill.
Ja, det är på Arthur’s seat. Trotsade vädret och gick upp dit i morse. Nu är det dags att fira International stout day!🍺

Kom igen @fredw

Korrekt! Den var dock varken slät eller fin när jag var där. Din tur!
Den brukar ju sällan vara det, hörde något om att det var rekordmånga "räddningar" från denna backen i år. fick därför stängas en stor del av säsongen!

Vill ju hålla det lite svårt nu... Förhoppningsvis... Vart befinner vi oss, och om möjligt vad kallas droppet? (som jag förstått det ett känt namn bland säsongare)

Bilagor

• 1698961888542.png
    1698961888542.png
    325.4 KB · Besök: 88
Namnet...Hmmmm....Vet inte.
Men gissar nog på Verbier, och att ni är strax nedanför Mt Gele, ovanför transporten mot La Chaux. Typ här?
1698962367904.png

Vilken skidort är vi i nu?

*
Litet fredagsunderhållning så länge. Har fått ganska många views under åren på den här... Tyvärr litet dålig bildkvalitet (min lilla Nikon Coolpix kamera 2009...) men ljudet är pålagt från en proffsig direktinspelning man kunde köpa till efteråt. Det var en fin konsert.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp