Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Nej, men rätt land.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej, men rätt land.
Ja, det är rätt.Lite Schanfigg-känsla? Tschiertschen?
Nej, men i Arosa… så kört i dalen där.Ja, det är rätt.
Har du kanske varit där?
Nej, men i Arosa… så kört i dalen där.
I vilken lift träffade jag den här stjärnan, och vem är det?
Visa bilaga 28160
Spännande tips!
Visa bilaga 28162
Visa bilaga 28163
Skisafari: Arosa - Tschiertschen - Lenzerheide • Freeride skiing » Arosa ...
![]()
Skisafari: Arosa - Tschiertschen - Lenzerheide
Deep-snow slopes far away from all the hustle and bustle, but still easy to get to – a freerider's dream.maps.arosalenzerheide.swiss
Nej, och vem känner till den engelska sportbilen CK?Charlotta Kalla är hon! Från Pajala. Charlotta är söt, men Frida är min älskling.
Hur kan det vara en annan tjej?Nej, men i Arosa… så kört i dalen där.
I vilken lift träffade jag den här stjärnan, och vem är det?
Visa bilaga 28160
Synundersökning?Hur kan det vara en annan tjej?
Jag har varit kär , mycket så, i Charlotta. Jag känner henne mycket väl!!! Men, nuförtiden tycks hon syssla med nån kille, så, jag måste ha glömt henne. Nu gillar jag Frida mycket mera!!
Visst är det Michelle! Åtta i störtloppet i går. Hon är sponsrad av Titlis, så de har smyckat en av gondolerna så man kan ta selfie med henne. Marco Odermatt har också en.Den skidåkande damen som delar initialer med Morris Garage är Michelle Gisin. Hon kan åka skidor så det ryker... inte helt olikt en MG men det beror nog inte på oljeläckage som så ofta var fallet med den engelska bilen.
Vet inte var det är men det såg onekligen trevligt ut
Ser ut som Bettmeralp?
Ja, man har en fantastisk utsikt över Aletch-glaciären därifrån. Men det är kanske inte världens mest utmanande åkning, som jag minns det….??Yess!! Bettmeralp !
Mysig liten by, ganska okänd, superfint skidområde, ovanför Rhônedalen, spektakulärt glaciärlandskap, nås endast med kabinlift från dalen.
Storpotaten, your turn !
Ja, ganska ointressant område totalt sett. Skulle säga att Belalp har intressantare åkning där i närheten. Om man inte gör som en kollega på snowboard som jag var där med: tröttnade på någon flack transportpist längs med kammen, körde rakt ut förbi skyltarna med dödskalle och landade nere på Bettmersee (tror jag det var när jag kollar på kartan nu men inte säker). Fick pulsa över sjön, något ben brutet i ena handen och jackan sönderriven i någon tall som bromsade honom men i övrigt med mycket tur utan värre skador… Kom inte över till Fiescheralp-delen den gången, ser bättre ut på kartan än Rieder- och Bettmeralp.Ja, man har en fantastisk utsikt över Aletch-glaciären därifrån. Men det är kanske inte världens mest utmanande åkning, som jag minns det….??
Japp det är vi, så korrekt på samtliga påståenden!Är vi i See - Paznauntal - samma dal som Ischgl? Medrigjochbahn?
Grand Montets?
Megeve/St Gervais då?PisteCarver - du är nära ;-)
Nej.Hästar?
Hönor?