Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Ja, det är rätt.
Har du kanske varit där?
Nej, men i Arosa… så kört i dalen där.
I vilken lift träffade jag den här stjärnan, och vem är det?
1702131535147.jpeg

Den skidåkande damen som delar initialer med Morris Garage är Michelle Gisin. Hon kan åka skidor så det ryker... inte helt olikt en MG men det beror nog inte på oljeläckage som så ofta var fallet med den engelska bilen.

Den skidåkande damen som delar initialer med Morris Garage är Michelle Gisin. Hon kan åka skidor så det ryker... inte helt olikt en MG men det beror nog inte på oljeläckage som så ofta var fallet med den engelska bilen.
Visst är det Michelle! Åtta i störtloppet i går. Hon är sponsrad av Titlis, så de har smyckat en av gondolerna så man kan ta selfie med henne. Marco Odermatt har också en.
Titlis Xpress heter liften.

De andra kända syskonen Gisin ser man oftare live eftersom de pensionerat sig från VC.

Kör på @Snowgod

Då fortsätter vi i samma stad….
IMG_2733.jpeg

Två höga kyrkor syns i bild. Den första med genombrutet torn som är karaktäristiskt känner nog många igen, men vad heter kyrkan som syns till höger i bild….? Och hur hög är den??

Yess!! Bettmeralp !

Mysig liten by, ganska okänd, superfint skidområde, ovanför Rhônedalen, spektakulärt glaciärlandskap, nås endast med kabinlift från dalen.

Storpotaten, your turn !

Bilagor

• Image 10-12-2023 at 15.04.jpeg
    Image 10-12-2023 at 15.04.jpeg
    636.5 KB · Besök: 64
  • IMG_4162.jpeg
    IMG_4162.jpeg
    457.1 KB · Besök: 56
  • IMG_4156.jpeg
    IMG_4156.jpeg
    658.2 KB · Besök: 46
  • IMG_4141.jpeg
    IMG_4141.jpeg
    327.3 KB · Besök: 54
  • IMG_4138.jpeg
    IMG_4138.jpeg
    316.1 KB · Besök: 49
  • IMG_4136.jpeg
    IMG_4136.jpeg
    456.8 KB · Besök: 56
  • IMG_4153.jpeg
    IMG_4153.jpeg
    711.8 KB · Besök: 52
Inte varit där, men stått länge på ToDo-listan. En lista som bara verkar bli längre och längre?
Men synnerligen trevligt ser det ut i alla fall. :)

Var har vi hamnat nu?
1702218438412.png

Yess!! Bettmeralp !

Mysig liten by, ganska okänd, superfint skidområde, ovanför Rhônedalen, spektakulärt glaciärlandskap, nås endast med kabinlift från dalen.

Storpotaten, your turn !
Ja, man har en fantastisk utsikt över Aletch-glaciären därifrån. Men det är kanske inte världens mest utmanande åkning, som jag minns det….??

Ja, man har en fantastisk utsikt över Aletch-glaciären därifrån. Men det är kanske inte världens mest utmanande åkning, som jag minns det….??
Ja, ganska ointressant område totalt sett. Skulle säga att Belalp har intressantare åkning där i närheten. Om man inte gör som en kollega på snowboard som jag var där med: tröttnade på någon flack transportpist längs med kammen, körde rakt ut förbi skyltarna med dödskalle och landade nere på Bettmersee (tror jag det var när jag kollar på kartan nu men inte säker). Fick pulsa över sjön, något ben brutet i ena handen och jackan sönderriven i någon tall som bromsade honom men i övrigt med mycket tur utan värre skador… Kom inte över till Fiescheralp-delen den gången, ser bättre ut på kartan än Rieder- och Bettmeralp.

Tillbaka
Topp