Hawk100
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
-
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
-
Jag tror politiska situationen är ganska lugnt där. Bara några västra länderna vill nu visa något annat, för att stöda ett ganska elakt land.En skidbestigning där ligger på listan
Men den politiska situationen behöver lugna ner sig lite
Är det väg 311 från Idre upp mot Funäs? Har för mig Sveriges högsta ort ligger där.Nattsuddarna får gissa vilken väg jag åkte när den här bilden knäpptes genom bilfönstret.Visa bilaga 28705
God Jul!
Ledtråd
Vägen passerar landets högst belägna permanent bebodda by.
Visst är det så. Väg 311 passerar Högvålen som ligger 835möh. En trevlig liten väg som erbjuder fin utsikt.Är det väg 311 från Idre upp mot Funäs? Har för mig Sveriges högsta ort ligger där.
Minns inte vattnet men har åkt där några gånger.Visst är det så. Väg 311 passerar Högvålen som ligger 835möh. En trevlig liten väg som erbjuder fin utsikt.
Varsågod @Christiam
På väg upp på vassitjåkka (nord)?Minns inte vattnet men har åkt där några gånger.
Här är vi på väg till ett i området populärt ställe. Jag tänker inte på bergen på bilden men dom visar i vilket område vi är.
Vilken plats är målet?
Nopp, men rätt område.På väg upp på vassitjåkka (nord)?
Gissning nr 2, på väg upp till låktatjåkko fjällstation för våfflorNopp, men rätt område.
Helt rätt. När vi närmade oss landade det en helikopter, personerna som klev ur hade bättre funktionskläder än mig.Gissning nr 2, på väg upp till låktatjåkko fjällstation för våfflor
Gagnesaxla?Rekar ett klassiskt åk i grannlandet, vars?
Har tyvärr inte åkt det, men var och kollade in åket från vägen på andra sidan fjorden i samband med ett Narvik-besök i april.Rätt! Frågan är din @xhib
Nix, fel världsdel.Någonstans i Kanada?
Ja, det är rätt även om det bara är själva mål-sjussen som syns i bilden.Ziel-S i Wengen?
Helt rätt! din turPaul-Ausserleitner-Schanze kan den heta?
Jag tror politiska situationen är ganska lugnt där.
NopeGrindelwald- Männlichen?
NjetWengen-Männlichen?
Nu blev de rätt! Visst e de vrålåket Eiger express! Ny bild från skåne! Ge oss omotiverade löneslavar ngt att bita i
Jeklar, kardinalfel. Googlade rätt skrev felJag ger dig rätt för Andorra (tror iofs orten heter Grandvalira) - den blåa ovalen markerar ju ungefär Pyrenéerna på denna upp-och-nervända gamla karta. Att den gör dig konfunderad är ett gott tecken... Den gröna ringen är dock inte Sardinien utan Sicilien. Gult är typ Sierra Nevada och den röda ringen södra alperna typ Limone-Piemonte.
Emmis tur igen!