Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Damāvand, 5609 möh.vulkan. Väldigt stiligt berg!

Ska jag lägga upp en bild nu..? Har haft en dust med O.P Andersson...

Nattsuddarna får gissa vilken väg jag åkte när den här bilden knäpptes genom bilfönstret.
received_10152673443383163.jpeg.jpg

God Jul!

Ledtråd
Vägen passerar landets högst belägna permanent bebodda by.

Senast ändrad:
Ja i å för sig så.är det politiskt stabilt.
Men risken att bli oskyldigt tillfångatagna för att vara del i en fångutväxling sätter sorti på skidåkning för min del..
Danska koranbränningar har inte heller förbättrat situationen

Visst är det så. Väg 311 passerar Högvålen som ligger 835möh. En trevlig liten väg som erbjuder fin utsikt.
Varsågod @Christiam
Minns inte vattnet men har åkt där några gånger.
Här är vi på väg till ett i området populärt ställe. Jag tänker inte på bergen på bilden men dom visar i vilket område vi är.
Vilken plats är målet?

Bilagor

• IMG_2016.png
    IMG_2016.png
    440.2 KB · Besök: 69
Den här kartan hittade vi i Alcazar i Sevilla i somras. Den är kanske inte helt verklighetstrogen men…
Namnge och placera in en skidort ungefär på kartan. Jag har ringat in några lämpliga områden (där skidorter finns) i olika färger att referera till så ni slipper sätta kryss.

1703678580354.jpeg

1703681811520.png

De va lagom gympa här vid kaffepausen. Google berättar följande:
att på sardinien verkar det gå att skida på ett ställe som heter Monte spada. Det tänker jag är ungerfär där vänstra krysset e. Om det är fel tänker jag att det högra krysset landar i Andorra å där verkar det finnas orter som Grandvalria. Kartans skala gör mig lite konfunderad men Montpellier e ju insatt o således klart resten något oklart.

Jag ger dig rätt för Andorra (tror iofs orten heter Grandvalira) - den blåa ovalen markerar ju ungefär Pyrenéerna på denna upp-och-nervända gamla karta. Att den gör dig konfunderad är ett gott tecken... Den gröna ringen är dock inte Sardinien utan Sicilien. Gult är typ Sierra Nevada och den röda ringen södra alperna typ Limone-Piemonte.

Emmis tur igen!

Senast ändrad:
Jag ger dig rätt för Andorra (tror iofs orten heter Grandvalira) - den blåa ovalen markerar ju ungefär Pyrenéerna på denna upp-och-nervända gamla karta. Att den gör dig konfunderad är ett gott tecken... Den gröna ringen är dock inte Sardinien utan Sicilien. Gult är typ Sierra Nevada och den röda ringen södra alperna typ Limone-Piemonte.

Emmis tur igen!
Jeklar, kardinalfel. Googlade rätt skrev fel 😑 tur de va här o inte på jobbet..😅 återkommer

Snödjup

Tillbaka
Topp