Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Jag tyckte att PC's bild på ungefär 10 meter pist med lite skog var helt omöjlig, och att det kunde varit var som helst från Nordamerika via alperna till Yxbacken.

Men med tanke på att den rök så snabbt kanske även denna funkar? Vilken ort?
1705498877751.png

Det är ett land där de har väldigt bleka varningsskyltar. Kul perspektiv förresten, ser nästan ut som att backen går uppåt. Åker SP ofta i sådana flacka backar? Hermelinen i Björnen?

Det är ett land där de har väldigt bleka varningsskyltar. Kul perspektiv förresten, ser nästan ut som att backen går uppåt. Åker SP ofta i sådana flacka backar? Hermelinen i Björnen?
Nej fel land.
Det fanns några fina flacka backar, absolut. Mycket trevligt.
Det här var för övrigt en familjeresa, men jag smet iväg ngn timme och hittade lite brantare backar. Också mycket trevligt. :)
1705500642006.png

Nordamerika? Där har de ofta fina täta granar. Inget land och definitivt ingen ort iofs men...

Helt rätt!! Vill man vara elak på någon svensexa kan man ta dit sin (snart fd) kompis och tvinga honom att riskera livet från 10:an under överinseende av en oansvarig ”hoppinstruktör”.
Rekommenderas starkt om ni har några riktiga ovänner…..😜
Jag har varit med om samma resa. Men efter att ha landat i ett snyggt L från 7:an blev det ingen tia för min del 😁

Monte Legnone? Fint drag att gifta in sig i en släkt från de trakterna! ;)

Allvarligt talat - skulle jag välja att "starta om livet" nånstans i världen så skulle det bli där nånstans. Vi blev kära i staden Lecco litet längre söderut längs sjöns östra gren, även de södra delarna av Lago Maggiore.

Ja visst är det Legnone (igen...). Take it away @fredw

Edit: det första fotot taget i november 2022 på en promenad längs västra sidan av Comosjön.

Edit II: Ja det är ruskigt fint runt sjöarna. Både sommartid och vintertid. Den lilla staden som anas på hitsidan av sjön på sommarbilden - Colico - kan varmt rekommenderas också. Fin liten piazza nere vid hamnen, god glass, underbar kvällssol på sommaren och mindre än en timme upp till Madesimo :)

Senast ändrad:
de där har ju brunnit upp! (min jobbarkompis som är deltidsbrandman i Svenstavik kunde inte rädda skorna)

Precis! Dessa skor har tyvärr gone to meet their maker. Typ.

Tragisk brand på Åsarnas Skidcenter, jag skämtar inte om den. Fin plats. Mina tumvantar köpte jag där till ett bra pris.

Turen till Ivo!

Vet inte men det ser ut som att man kommer få en gamma-ray laser i nacken av den där grejen om man inte sköter sig..

Bilagor

• platniklas.png
    platniklas.png
    40.9 KB · Besök: 33
Tillbaka
Topp