Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Vad heter toppen där liftstationen ligger?
DSC01204.JPG

Wedelexpress?
Edit: inser nu att jag tittar på Hawkens bild och inte på frågebilden...

Senast ändrad:
Fast det är ju samma ställe på båda bilderna…. 😉
OK fast något färre ledtrådar på din bild! Utöver Mr. Magnum Bonum himself förstås men han flyttar ju på sig och syns inte på topgrafiska kartor... :)
Har själv testat nån av "rännorna" uppe till höger på potatisbilden om jag minns rätt. Ungefär så mycket "couloir" är lagom för mig.

Führerpiste, Zermatt?

Satt och spanade Zermatt av nyfikenhet eftersom en kompis var där, och fick syn på detta vansinniga namn till pist. Nåväl, det är den enda jag känner till som passar in på temat, även om den dock ser röd ut på kartan.

Precis, i Kappl. Pisten har ett par korta brantare parti längre upp, det är väl där man ska ta fart som en kanonkula. Längre ner (utanför bilden till vänster) går pisten nämligen nästan uppför.

Litet frustrerande eftersom där annars (som framgår på bilden) finns fin pistnära offpist på den sidan av berget. Men inte lika kul när det lutar så litet att man inte kan svänga utan att stanna.

PCs bild!

Führerpiste, Zermatt?

Satt och spanade Zermatt av nyfikenhet eftersom en kompis var där, och fick syn på detta vansinniga namn till pist. Nåväl, det är den enda jag känner till som passar in på temat, även om den dock ser röd ut på kartan.
Jag trodde att en ”Führerpiste“ är brun….:unsure:

Åker dit så fort chansen ges... nä det var bara idogt detektivarbete på från ledtrådarna här. Återkommer snart med bild. Nu måste det bli bra, inte varje dag undertecknad får chansen!

Tillbaka
Topp