Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ser ut som Kalle-land...Gemsstock?Vad heter toppen där liftstationen ligger?
Visa bilaga 29519
Javisst är det så.Ser ut som Kalle-land...Gemsstock?
Vad heter då den här toppen vi är på väg upp mot?Javisst är det så.
Taget vid ett åk ner på baksidan.
Din tur.
Mycket lavinstaket på den där bilden……
Nope. Men bilden är tagen i ett skidsystem du varit i.Så mycket lavinstaket är bara i Serfaus? Masnerkopf?
Montafon, Valisera?
Nej på ovanstående. I dalgången där berget finns har framstående alpmoguler såsom bland annat @fredw @PisteCarver @Hawk100 @KaitsuH skidat!Nej nej, Stubaier Gletscher, Schaufelspitze?
Inte Wedelexpress, men nu har vi hittat rätt dalgång - Zillertal!Wedelexpress?
Edit: inser nu att jag tittar på Hawkens bild och inte på frågebilden...
Fast det är ju samma ställe på båda bilderna….Wedelexpress?
Edit: inser nu att jag tittar på Hawkens bild och inte på frågebilden...
OK fast något färre ledtrådar på din bild! Utöver Mr. Magnum Bonum himself förstås men han flyttar ju på sig och syns inte på topgrafiska kartor...Fast det är ju samma ställe på båda bilderna….![]()
Kanonenrohrabfahrt?
Jag trodde att en ”Führerpiste“ är brun….Führerpiste, Zermatt?
![]()
Google Maps
Find local businesses, view maps and get driving directions in Google Maps.maps.app.goo.gl
Satt och spanade Zermatt av nyfikenhet eftersom en kompis var där, och fick syn på detta vansinniga namn till pist. Nåväl, det är den enda jag känner till som passar in på temat, även om den dock ser röd ut på kartan.
Du kanske tänker på DerFührerpiste?Jag trodde att en ”Führerpiste“ är brun….![]()
Nää…. substantivet ”Piste” är femininum = ”die”.Du kanske tänker på DerFührerpiste?
Var på Ischia för ett par år sedan varför jag kände igen det. Fin ö! Bild kommer.
Det är det inte. Ledtråd; fel land.Kan det vara Davosersee och Davos Parsen?
Också fel men närmare geografiskt än föregående gissning.
Kanske marginellt närmare än Bled. Fortfarande fel land.Transalpina/Vidra?