Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Japp de flesta var på väg till Kjerag Bolten
Bult inte skruv....
Men den stora behållningen var själva klippan lite längre ut
Har kunde vi slappa själva tills vi fick sällskap av några Basejumpers?
Om jag kommer ihåg rätt så är den klippan på första bilden en 7 sekunders klippa och själva bulten 1,7 sekunder
Dvs tiden i fritt fall till något hårt...

Den bild @KalleBackeus

Visa bilaga 29615Visa bilaga 29616
Hur ”svårt” är det att komma ut på stenen?
Är det ”bara att kliva ut” eller måste man ”klättra ner” till den?
Ser pirrigt ut oavsett att stå där!!!

Jag har hört, att där får man kanske tuffaste rafting upplevelser man kan hitta i hela världen! Några, som är inte så bra form, har redan tänkt på, att de kanske dör där.

Var åkte jag brant i söndagskväll? Btw. jag sålde då alla mina alpinskidgrejor, också pjäxor. Nu har jag kvar bara ett par brädor, en för puder och en för jibbing. Entligen är jag skidfri! Bilderna från både North och South face av mäktiga berget!
hittade detta ställe,

Mielakan Rinnekeskus​

kanske där?

Hur ”svårt” är det att komma ut på stenen?
Är det ”bara att kliva ut” eller måste man ”klättra ner” till den?
Ser pirrigt ut oavsett att stå där!!!
Nä det är "bara" att gå ut. Den bilden med mycket folk på så ser man Bolten i bakgrunden med någon som står
Resten står i kö utan att synas från där bilderna tas
Zoomar du lite i denna bild så ser du en i svart på väg att krypa ut. Vit och orange står och väntar på sin tur

IMG_20190803_160551.jpg

Nä det är "bara" att gå ut. Den bilden med mycket folk på så ser man Bolten i bakgrunden med någon som står
Resten står i kö utan att synas från där bilderna tas
Zoomar du lite i denna bild så ser du en i svart på väg att krypa ut. Vit och orange står och väntar på sin tur

Visa bilaga 29626

Usch. :oops::LOL: Tror knappt jag skulle göra det för 100 000 kr. Kanske en miljon. Danska.

Ja visst är det Legnone (igen...). Take it away @fredw

Edit: det första fotot taget i november 2022 på en promenad längs västra sidan av Comosjön.

Edit II: Ja det är ruskigt fint runt sjöarna. Både sommartid och vintertid. Den lilla staden som anas på hitsidan av sjön på sommarbilden - Colico - kan varmt rekommenderas också. Fin liten piazza nere vid hamnen, god glass, underbar kvällssol på sommaren och mindre än en timme upp till Madesimo :)

Kalle, jag har hittat ett billigt litet hus i Colico, kanske vi kan vi renovera det snabbt och enkelt och hyra ut den till listans medlemmar för skidutflykter i trakten? Plats för släktingar på nedre plan... :) Litet oklart om alla tre husen ingår i priset. Trädgård ingår och tillstånd för renovering! Tur.

Kalle, jag har hittat ett billigt litet hus i Colico, kanske vi kan vi renovera det snabbt och enkelt och hyra ut den till listans medlemmar för skidutflykter i trakten? Plats för släktingar på nedre plan... :) Litet oklart om alla tre husen ingår i priset. Trädgård ingår och tillstånd för renovering! Tur.

Genuint rustikt! Jag e me

Var skriver man upp sig för att hyra….??

Ah, fler som är ”casa.it-knarkare” 😋

Jag fantiserar om ett ruckel med strandläge på andra sidan viken av sjön (gravedona) Men rucklet är irl - kommer det ut på Casa slår jag till 😋

Jag vet inte, vad säger museum myndigheterna om renovering, men hoppas att ni bygger en bastu avdelning också!

Är väl vid Reine, Lofoten.
Edit, snarare mellan Hamnoy och Reine, typ på ön innan fiskeaffären (som om det bara fanns en där ;)).
Edit 2: Ah, nu kollade jag visst på fel bild... Klippväggen är nog nere vi Å, som Hawk100 skriver...

Senast ändrad:

Jag fixar hantverkare om du fixar huset ;)

Eller jobbar Hawk kanske i frisörsalongen på samma gata? Och har lagt fönen åt sidan och smitit upp för att fylla på bildförrådet?

Många svar som var mer eller mindre rätt, men Ivo var först. Bilden är tagen vid moskén på Söder…
Exakt plats är från ett hus på andra sidan gatan…..🏬🏢
Och vem vet, jag kanske är frisör…..💇🏼‍♀️
Fredagsdisco låter väl som musik som en frisör skulle kunna gilla???🤔
På ett Fysiocentrum passar jag absolut inte in hur som helst…🤣🤣
Kör @Ivo del Scandi

Nu får det räcka med anskrämliga icke-snö bilder (moskén var ett nytt lågvattenmärke 😂😂

Vad heter detta stora, vackra berg?

Bilagor

• IMG_8276.png
    IMG_8276.png
    335.8 KB · Besök: 83

Snödjup

Tillbaka
Topp