Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Skulle behövas lite fler stenrösen så ingen går vilse.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Skulle behövas lite fler stenrösen så ingen går vilse.
Hur ”svårt” är det att komma ut på stenen?Japp de flesta var på väg till Kjerag Bolten
Bult inte skruv....
Men den stora behållningen var själva klippan lite längre ut
Har kunde vi slappa själva tills vi fick sällskap av några Basejumpers?
Om jag kommer ihåg rätt så är den klippan på första bilden en 7 sekunders klippa och själva bulten 1,7 sekunder
Dvs tiden i fritt fall till något hårt...
Den bild @KalleBackeus
Visa bilaga 29615Visa bilaga 29616
hittade detta ställe,Jag har hört, att där får man kanske tuffaste rafting upplevelser man kan hitta i hela världen! Några, som är inte så bra form, har redan tänkt på, att de kanske dör där.
Var åkte jag brant i söndagskväll? Btw. jag sålde då alla mina alpinskidgrejor, också pjäxor. Nu har jag kvar bara ett par brädor, en för puder och en för jibbing. Entligen är jag skidfri! Bilderna från både North och South face av mäktiga berget!
Nä det är "bara" att gå ut. Den bilden med mycket folk på så ser man Bolten i bakgrunden med någon som stårHur ”svårt” är det att komma ut på stenen?
Är det ”bara att kliva ut” eller måste man ”klättra ner” till den?
Ser pirrigt ut oavsett att stå där!!!
Nä det är "bara" att gå ut. Den bilden med mycket folk på så ser man Bolten i bakgrunden med någon som står
Resten står i kö utan att synas från där bilderna tas
Zoomar du lite i denna bild så ser du en i svart på väg att krypa ut. Vit och orange står och väntar på sin tur
Visa bilaga 29626
Ja visst är det Legnone (igen...). Take it away @fredw
Edit: det första fotot taget i november 2022 på en promenad längs västra sidan av Comosjön.
Edit II: Ja det är ruskigt fint runt sjöarna. Både sommartid och vintertid. Den lilla staden som anas på hitsidan av sjön på sommarbilden - Colico - kan varmt rekommenderas också. Fin liten piazza nere vid hamnen, god glass, underbar kvällssol på sommaren och mindre än en timme upp till Madesimo![]()
Genuint rustikt! Jag e meKalle, jag har hittat ett billigt litet hus i Colico, kanske vi kan vi renovera det snabbt och enkelt och hyra ut den till listans medlemmar för skidutflykter i trakten? Plats för släktingar på nedre plan...Litet oklart om alla tre husen ingår i priset. Trädgård ingår och tillstånd för renovering! Tur.
Nää de va de intePresten, Lofoten?
Hmm, kanske inte. Där gick nog en väg nedanför.
Ja de e väl lite av frågan? Ledtrådar kommer lite senareInte Lofoten alls?
Var skriver man upp sig för att hyra….??Kalle, jag har hittat ett billigt litet hus i Colico, kanske vi kan vi renovera det snabbt och enkelt och hyra ut den till listans medlemmar för skidutflykter i trakten? Plats för släktingar på nedre plan...Litet oklart om alla tre husen ingår i priset. Trädgård ingår och tillstånd för renovering! Tur.
Ah, fler som är ”casa.it-knarkare”Kalle, jag har hittat ett billigt litet hus i Colico, kanske vi kan vi renovera det snabbt och enkelt och hyra ut den till listans medlemmar för skidutflykter i trakten? Plats för släktingar på nedre plan...Litet oklart om alla tre husen ingår i priset. Trädgård ingår och tillstånd för renovering! Tur.
Jag vet inte, vad säger museum myndigheterna om renovering, men hoppas att ni bygger en bastu avdelning också!Kalle, jag har hittat ett billigt litet hus i Colico, kanske vi kan vi renovera det snabbt och enkelt och hyra ut den till listans medlemmar för skidutflykter i trakten? Plats för släktingar på nedre plan...Litet oklart om alla tre husen ingår i priset. Trädgård ingår och tillstånd för renovering! Tur.
Men ser jäkligt Norskt utSimplon ?
Men kan inga berg där
FeltänkSimplon ?
Men kan inga berg där
Jag fixar hantverkare om du fixar husetKalle, jag har hittat ett billigt litet hus i Colico, kanske vi kan vi renovera det snabbt och enkelt och hyra ut den till listans medlemmar för skidutflykter i trakten? Plats för släktingar på nedre plan...Litet oklart om alla tre husen ingår i priset. Trädgård ingår och tillstånd för renovering! Tur.
Självklart en lång vokal! Kör på
Från Högbergsgatan kanske. Kan vara högt upp på Östgötagatan också.Visa bilaga 29660
Var är den här bilden tagen…?
Fysiocentrum på kapellgränd 13.Visa bilaga 29660
Var är den här bilden tagen…?
Va, har han äntligen börjat ta tag i de däringa utmärglade vaderna?Fysiocentrum på kapellgränd 13.![]()
En sak är i alla fall säker, du har en sjuhelvetes frisör!Och vem vet, jag kanske är frisör…..![]()
Tror det bara är vildren i dom fjällen(man skulle kanske kunna tro att Trafikverket kört över samerna fullständigt och byggt järnväg förbi Sylarna)