Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Gustavsbergsbacken? Hemma hos er?

Var inte den nerlagd? Har iaf svagt minne av att det var ett sånt torn däruppe samt släpplift som går rakt mot det...

Senast ändrad:
Ok, väldigt länge sen att jag åkte där. Men då åkte jag i Ladängen och inte gustavsbergsbacken, bra att veta :).

Lite mera sommar kanske?

Var är vi och vad heter de stora bergen därborta?

DSC_3541.JPG

Ok, väldigt länge sen att jag åkte där. Men då åkte jag i Ladängen och inte gustavsbergsbacken, bra att veta :).

Lite mera sommar kanske?

Var är vi och vad heter de stora bergen därborta?

Visa bilaga 29477
Klassisk vy från Idre, men då med tre berg. Här borde bilden vara tagen lite mer norr/väster ifrån, typ Grövelsjön?
Och bergen borde ju vara Rendalssölen.

Yes.

Riktigt fina berg, tycker jag. En tur vid Rendalssölen står på "att göra" listan.
Ja det gör det. Lite tråkig anmarsch har jag förstått bara. Men vad tusan, det får man leva med ibland.

Idag är det ju PC's disco-juckar-fredag, men jag tränger mig in på hans domäner helt utan samvete och bjuder på en musik-bild-gåta. Kanske inte helmycket disco, men ganska långt från dödsmetall i alla fall.

Nåväl. Bortom bergen ligger en välkänd skidort, vad har den skidorten gemensamt med låten?

1705661151455.png

Ja det gör det. Lite tråkig anmarsch har jag förstått bara. Men vad tusan, det får man leva med ibland.

Idag är det ju PC's disco-juckar-fredag, men jag tränger mig in på hans domäner helt utan samvete och bjuder på en musik-bild-gåta. Kanske inte helmycket disco, men ganska långt från dödsmetall i alla fall.

Nåväl. Bortom bergen ligger en välkänd skidort, vad har den skidorten gemensamt med låten?

Visa bilaga 29483

Trevor Horn, monsterproducenten från 80-talet... Ja det påminde mycket riktigt litet om introt till Yes's "Owner of a lonely heart". Funderar vidare!

Edit: Låten finns på skidfilmen "The Blizzard of Aahhh’s" som är filmad bl.a. i Chamonix?

Senast ändrad:
Trevor Horn, monsterproducenten från 80-talet... Ja det påminde mycket riktigt litet om introt till Yes's "Owner of a lonely heart". Funderar vidare!

Edit: Låten finns på skidfilmen "The Blizzard of Aahhh’s" som är filmad bl.a. i Chamonix?

Väldans snyggt taget, trodde denna kunde bli lite svår, men uppenbarligen inte!
Imponerande.

Din bild @fredw

Nån få väl gissa nåt på den här "zoom" bilden.

Får egentligen Sverige/ norden vibbar, men får inte ihop det. Framförallt pga branta berget där till höger...

Plaun i Laax ser väl lite likt ut, med träden är annorlunda, och jag tror huset däruppe är inte lika "klassiskt". Men länge sen...

Senast ändrad:
Korrekt! Om det blir mer musik - filtrera inte ditt låtval för mycket, det är kul att se vad andra gillar! Din bild.

fabian, utzoomad bild kommer strax här ovanför. Visst finns det något alpint över Åre!
Ingen musik denna gång. Likväl klackarna i taket för här har vi dragit igång fredagen ordentligt och korkat upp. 🥳

Vad heter byn där borta?
1705672845182.png

Nu vill vi vara inkluderande så ni som svarat rätt på mer än 20 frågor i denna tråd får vänta med era svar tills jag säger ”till”.
(Ni som svarat rätt på mer än 100 frågor måste då också ge namnet på en backrestaurang vid det gula krysset. )

Vad heter byn/staden där nere i dalen?

Senast ändrad:
Låter mer exkluderande än inkluderande, men kanske missade något i vår corporate training på temat. :unsure: Jag tillhör iofs klicken som önskar att de vore mer inkluderande mot de som tidvis gärna blir exkluderade…
Låtsas att jag hamnar i 100 kategorin så kan jag fokusera och mentalt förbereda mig på allt puder som måste spåras i morgon. ⛷️😁

Tillbaka
Topp