PisteCarver
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Det är nog jättebrant där, ser du inte hur åkaren där nere i mitten sladdar i svängen?Jag trodde, att Kalle skojade med Steilhang?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är nog jättebrant där, ser du inte hur åkaren där nere i mitten sladdar i svängen?Jag trodde, att Kalle skojade med Steilhang?
Vill minst veta i vilket skidområde där isf.Engelberg?![]()
Du cyklar, ja.Jag tänker att det borde vara taget i närheten av toppen på Gerschnialplift. Dvs. att vi anar Laub i vänster kant av bilden. Eller är jag ute och cyklar?
Det är nära nog. Vi hade precis åkt Eiszapfencolouir, som slutar väldigt nära botten av Lilla, men med abret att man inte kan skråa tillbaka till liften utan måste över bäcken och den stora ängen.Är det i slutet av "lilla" Sulz, på traversen på väg tillbaka till systemet?
Hmmm, ja vilken topp kan det vara då, finns ju ett gäng där. Mont Charvet kanske?Och så bildgåtan givetvis; vad heter toppen jag och polaren hajkat upp till för att få denna fina utsikt?
Visa bilaga 30105
Bra gissning, men du är 225 m fel i höjd.Hmmm, ja vilken topp kan det vara då, finns ju ett gäng där. Mont Charvet kanske?![]()
Oj, vilken felbedömning! Ringrostig.Bra gissning, men du är 225 m fel i höjd.
Ja verkligen ringrostig. Du måste ju varit åtminstone någon kilometer off avståndsmässigtOj, vilken felbedömning! Ringrostig.
Pointe de Merdassier då?
Ja fin terräng med väldigt mycket lättillgänglig off pist och bra pister. Samt en väldigt trevlig by. Och lättillgängligt från Genève dessutom. Dessvärre hade vi kass snö, så det blev mest att beundra potentialen.Nyfiken på Clusaz, bergen i Aravis ser onekligen väldigt roliga ut.
Och då gissar du korrekt. Skön stad, men jävligt oskönt väder. Mer eller mindre konstant regn från mån-fre...Gissar på Amsterdam
Bilden är tagen från Aiguille du Midi och högst i bilden är Monte Rosa massivet långt i bakgrunden.
Visa bilaga 30118
Ja, bilden är tagen från baksidan av Klein Matterhorn, men Vita Berget finns inte med (fast jag tror nog bara att du ville bidra med en ledtrådSlänger in galen gissning som sig bör. Klein Matterhorn och Monte Bianco?
Ska jag vara ärlig var jag osäker eftersom bilden har en viss grynighet… och orkade inte spana vad som kunde synas eller ej, förutom generella riktningen.Ja, bilden är tagen från baksidan av Klein Matterhorn, men Vita Berget finns inte med (fast jag tror nog bara att du ville bidra med en ledtråd).
"viss grynighet".....Jojo, det är mer som en grynig grå massa i bakgrunden.Ska jag vara ärlig var jag osäker eftersom bilden har en viss grynighet… och orkade inte spana vad som kunde synas eller ej, förutom generella riktningen.![]()
Nu ska vi väl inte klaga, bilden är tagen i början på 90-talet med vanlig film och 90 mm (max) kamerazoom, och därefter är pappersbilden inskannad."viss grynighet".....Jojo, det är mer som en grynig grå massa i bakgrunden.
Dock tycker jag mig se Monviso till vänster, bör vara högst här. Den vita massan till höger borde nog vara en del av Gran Paradiso, men ser man verkligen toppen? Tveksamt. Eller kanske. Säger Monviso.![]()
Ja, den gamla bilden från Laub på mina gamla DPS ”bananer” hade fått vara med alltför länge. Nu Steinberg med riktiga skidorOch @Kalle_Luzern har precis skaffat ny Avatar!![]()
Schweiz??Mello??
Nä nä nä, nu gör Satanic Saturday comeback!!
Och det gör vi med lite härlig folkmusik och en ganska enkel gåta. Vad har de två gemensamt?
Visa bilaga 30132
Javisst är det Schweiz jag är ute efter.Schweiz??
Stod Flarne kvar!?Jag tyckte att det kändes bekant!!!
Kan bero på att jag stod vid röda cirkeln och knäppte pjäxorna för en vecka sedan…..
Visa bilaga 30140
Helt klart på rätt väg, men inte svar på själva frågorna…..Tycker det liknar en gondol i Courmayeur, kanske Europas äldsta..
Helt rätt!Heter den Arp?
Se där, jag skulle nog kört på mrhotdogs teori om antik… ska se vad jag hittar i arkivetHelt rätt!
Och det märkliga med den (tycker i alla fall jag!) är att kabinpersonalen inte åker med liften upp, som de gör i de flesta andra kabinbanor…