Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Måste logga ut till imorgon bitti. Om jag hade rätt så kommer nästa bildfråga här.
Vilken skidort?

1708967807316.jpeg

Nej, men nu är andelen fel land nere på noll procent. Ännu dock 100% fel förbundsland.

Edit, ledtråd 1: Jag tror att liften som skymtar i bildens vänsterkant har varit med på en fråga här, men det var ganska länge sedan. 2: Jag tror att det går en pist på tvären genom bilden, bortom fältet i bildens framkant.

Senast ändrad:
Men ... jag som var inne på Sonnenkopf (bilden från Lech). Jag har visserligen bara varit där en gång och då var sikten typ 10 meter, men jag vill minnas att det var relativt snälla berg och stora ytor och definitivt joddlingsavstånd till Stuben, typ. ;)

Men ... jag som var inne på Sonnenkopf (bilden från Lech). Jag har visserligen bara varit där en gång och då var sikten typ 10 meter, men jag vill minnas att det var relativt snälla berg och stora ytor och definitivt joddlingsavstånd till Stuben, typ. ;)

Ja jag skrev ju det! Har iofs inte provat och det är faktiskt ca 10 km fågelvägen.

PS Jag tror det var länge sedan Kalle slutade godkänna Engelberg som svar...

Ja jag skrev ju det! Har iofs inte provat och det är faktiskt ca 10 km fågelvägen.

Aha, han vill veta från vilket berg bilden är tagen ... det blir lite svårare. Men i närheten av Engelberg är jag ganska säker på. Det är så sällan jag känner igen mig, så jag får passa på. :)

Ja, det är ovanför Engelberg någonstans, var inte så svårt att räkna ut. Som @fredw skriver hade jag nog krävt mer av de flesta, men kul med nya deltagare i tråden, så kör på @Mountain_Man ! I bilden ser man bl.a. Pilatus och Stanserhorn.

Så kan jag ta någon mer bild från den turen senare och kräva mer detaljer. ;)

Ja, det är ovanför Engelberg någonstans, var inte så svårt att räkna ut. Som @fredw skriver hade jag nog krävt mer av de flesta, men kul med nya deltagare i tråden, så kör på @Mountain_Man ! I bilden ser man bl.a. Pilatus och Stanserhorn.

Så kan jag ta någon mer bild från den turen senare och kräva mer detaljer. ;)
Tack, jag är ju mest i Sälen ... det ser ju ut som det skulle kunna vara taget strax norr om Trübsee vid kammen där, men det känns lite för oturigt för att vara du! Misstänker att det är lite högre upp i bergen. :)

Då ska jag gräva i mitt bildarkiv och se var vi hamnar ...

Senast ändrad:
Tack, jag är ju mest i Sälen ... det ser ju ut som det skulle kunna vara taget strax norr om Trübsee vid kammen där, men det känns lite för oturigt för att vara du! :)

Då ska jag gräva i mitt bildarkiv och ser var vi hamnar ...
För oturigt? Jag turar egentligen aldrig! Blev medlurad/tvingad nyligen. :ROFLMAO: Fint var det, får jag medge, och bra snö om man undvek det solbrända.:)⛷️

Ni stod nog vid Vetta Blesaccia. Vad gäller topparna då, vilka syns egentligen och hur räknar du mån tro? Piz Bernina så klart. Lombardiets enda 4000 m, La Spedla, syns nog inte? Piz Zupò och Piz Alv, eller Piz Argient om Alv "hör till" Bernina? Piz Palü om Argient "hör till" Zupò.

Ni stod nog vid Vetta Blesaccia. Vad gäller topparna då, vilka syns egentligen och hur räknar du mån tro? Piz Bernina så klart. Lombardiets enda 4000 m, La Spedla, syns nog inte? Piz Zupò och Piz Alv, eller Piz Argient om Alv "hör till" Bernina? Piz Palü om Argient "hör till" Zupò.
Rätt på allt såklart! (y)
Jag hade nöjt mig med de tre huvudmassiven Piz Palü 3900m, Piz Zupo 3996m och Piz Bernina 4049m.

Toppstationen Blesaccia 2 är också den enda varifrån man kan se det imponerande Bernina massivet i Livigno. Annars är det bara ”spissen” på Piz Bernina som är synlig från andra utsiktspunkter. Det hade jag förstås redan innan avresa undersökt på peakvisor.com.🤓

Kör på @Kalle_Luzern !

Tillbaka
Topp