Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Corno di Dosde är rätt!

Din bild @KalleBackeus !

Ur en annan vinkel framträder här Muztagh Tower i all sin brutala prakt.
Världens vackraste berg?
Visa bilaga 30450
I sanning ett vackert berg! Personligen har jag Alpamayo och Machapuchare som mina "favoriter". Alpamayo med sina vita spine-väggar och stora glaciärer nedanför och Machapuchare med sin Fishtail...Mmmm.. :love:

Ingen som läser tråden med mindre än 20 korrekta gissningar längre... :( Så jag rycker in. :)
Var är bilden tagen?
IMG_4799.JPG

Det stämmer så klart. Menar du att någon ska precisera mer, eller tar du nästa? ;)
Tänkte @Hawk100 skall få en gåta han tar utan att ens tänka efter, då han ju varit på hela 43 skidorter i Schweiz. Men för att det inte skall bli helt omöjligt för karln tar jag en ort han inte varit i (tror jag).

Så med det sagt, vilken schweizisk skidort är detta?
Och naturligtvis är gåtan öppen för alla, inte baraHajk. (y)
1708677202190.png

Senast ändrad:
Tänkte @Hawk100 skall få en gåta han tar utan att ens tänka efter, då han ju varit på hela 43 skidorter i Schweiz. Men för att det inte skall bli helt omöjligt för karln tar jag en ort han inte varit i (tror jag).

Så med det sagt, vilken schweizisk skidort är detta?
Och naturligtvis är gåtan öppen för alla, inte baraHajk. (y)
Visa bilaga 30473
Svårt när man inte kan utesluta halva Schweiz... gissar på Mürren.

En annan ledtråd är ju att det är Schweiz, vilket innebär att det naturligtvis går tåg nere i dalen. Även om det ser lite tajt ut, men det är ju uppenbarligen inga problem.

Nej då blev det ju genast lättare, genast kan man avfärda de två procent av Schweiz yta som inte har tåg och berg inom räckhåll...

1708695435615.png

Nåja, tack ändå! :-)

Jag slänger in en chansning på Gräschen?
Asch, du är ju så gott som utvisad, då du borde vara ute i skogen nu! ;)
Men nu har du ju kläckt svaret och det är väl ändå dags för fredagsdans så...javisst, Grächen är det. (y)

Och för den som vill läsa väldigt lite mer om Grächen, tex om man är insnöad, så kan man göra det här;

Senast ändrad:
Asch, du är ju så gott som utvisad, då du borde vara ute i skogen nu! ;)
Men nu har du ju kläckt svaret och det är väl ändå dags för fredagsdans så...javisst, Grächen är det. (y)

Och för den som vill läsa väldigt lite mer om Grächen, tex om man är insnöad, så kan man göra det här;
Väldigt trevligt resereportage!(y)

Det där med skogsåkning försökte jag mig på tillsammans med Ivo i Norefjell, och då insåg jag snabbt att mina färdigheter i den grenen är ungefär vad man artigt på tyska skulle kalla ”ausbaufähig”.:oops:
Fattar inte hur ni fixar den där skogsåkningen i Alperna, ni måste väl göra nån sorts ”förstudie” om det är åkbart där? Eller kastar ni er bara ut i okända skogsklädda berg?

Det fortsätter dumpa här och stolarna på hotellets terrass är redan ”upptagna”:
1708700557590.jpeg

Jag lyckades inte övertyga frun om att det är roligt att åka skidor i white-out, hon var mycket bestämd med att en restauranglånglunch med saffrans- och scampirisotto, och tiramisu och bombardino var att föredra…😄

Ny bild kommer!

IMG_3234.jpeg

Här står jag uppe på kammen längst till höger i Potatisens bild…

IMG_0772.jpeg

Vandringen upp på kammen som ligger under toppen som är 3417 möh…

Bilagor

• IMG_3234.jpeg
    IMG_3234.jpeg
    241.4 KB · Besök: 33
IMG_3235.jpeg

Tur det var en lite flagga med på potatisens bild så man fick ledtråd vilket område det är…

IMG_0992.jpeg

Fina Bellecoten högst upp i La Plagne är alltså rätt svar!😍
Märkligt att man aldrig stått högst upp på toppen på den (ännu….) 🤔
Fast vägen ner är rätt bökig i ett par av väderstrecken!!🫣

Tillbaka
Topp