STORPOTATEN
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Körde ni rodeln?En av dom trevligare orterna på resan. En liten lunch med bra vyer. Vilket område är jag i? Visa bilaga 30306
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Körde ni rodeln?En av dom trevligare orterna på resan. En liten lunch med bra vyer. Vilket område är jag i? Visa bilaga 30306
Inte jag men några andra i bussen. Det var ju så slaskigt längst ner att dom fick gå med rodeln långa bitar.Körde ni rodeln?![]()
Ofan.Inte jag men några andra i bussen. Det var ju så slaskigt längst ner att dom fick gå med rodeln långa bitar.
Jag gillade att det låg som i en gryta vilket gjorde att vinden inte störde. Du vet ju var det är så nästa foto från @STORPOTATEN Svaret är Wildkogel.Ofan.
Slaskigt hade vi det också, från topp till mål, men det gick att köra hela vägen i alla fall. Och sista målrakan var nog det roligaste, bara att släppa på utför det stora fältet...jevvlar. Good times.
Håller för övrigt med, riktigt trevligt litet skidsystem med två mysiga byar. Det var liksom....gemütlich!
Det var väl självaste, jag som inte ville ta denna...Jag gillade att det låg som i en gryta vilket gjorde att vinden inte störde. Du vet ju var det är så nästa foto från @STORPOTATEN Svaret är Wildkogel.
Wildkogel??Det var väl självaste, jag som inte ville ta denna...
Nåväl...vad är då detta för skidsystem?
Visa bilaga 30308
Jawohl, vi var inte längre bort än så..Wildkogel??
Jag vet ju att du är en lurig jäkel, så därför kastade jag ur mig en chansning……Jawohl, vi var inte längre bort än så..![]()
Kan det vara det legendariska, mytiska och oeuppnåeliga stället?Visa bilaga 30322
Då tar vi ett kyrktorn och några olika liftar. Men var är det???
Nä, inte speciellt mytiskt tyvärr….Kan det vara det legendariska, mytiska och oeuppnåeliga stället?![]()
Asch, nu har jag väntat och väntat och till och med Mäster Kalle har fått chansen. Det är Maiskogel som sitter ihop med Kaprun.När du skriver om lift som binder ihop topparna tänker man Wagrain (eller Arosa), men får inte ihop det med bilden…![]()
Alldeles rätt. Liften är ett under av ingenjörskonst. Din tur.Asch, nu har jag väntat och väntat och till och med Mäster Kalle har fått chansen. Det är Maiskogel som sitter ihop med Kaprun.![]()
Det förstod vi redan när du svarade rätt på frågan…!! Och i Wildkogel har jag aldrig varit!!
Visst är det så. Bilden tagen uppe från Kaprun och även denna gåta hade således anknytning till föregående gåta.Weissee gletscherwelt?
Rätt! Uppe i byn längs vägen mot Grosse Scheidegg. Din tur @KalleBackeusFrån Grindelwald? Det är väl Eigers nordvägg vi har där till höger (intressant vinkel som man inte ser så ofta i så fall)?
Den gamla goda, med betoning på gamla, Grekliften?Jag har letat lite i bildarkivet och undrar: vilket smeknamn hade den lift vi använde för att ta oss upp hit?
Visa bilaga 30394
Ja precis! "Greken" var det jag sökte. Bilden alltså tagen innan den ödesdigra branden.Den gamla goda, med betoning på gamla, Grekliften?
Hur ska man veta om man uppfyller de kraven…vem utom @Kalle_Luzern håller koll på sånt?Har du färre än 20 rätta svar i denna lek/tråd?
Grattis, då är det din tur att nu lägga upp en bild!
Du väljer fritt - Vassego
Vad gäller om man har fler än 20 felaktiga gissningar???Har du färre än 20 rätta svar i denna lek/tråd?
Grattis, då är det din tur att nu lägga upp en bild!
Långa backar, breda backar, smala backar och korta backar. Små berg, stora berg, sexiga berg, branta berg, flacka berg och till och med Krokbäckar.
Du väljer fritt - Vassego!
Vad gäller om man har fler än 20 felaktiga gissningar???![]()
Med råge…..!!Vill du antyda att du varit på mer än 20 olika skidorter?![]()
Började räkna lite och det blir visst en bra bit över 20 bara i CH också….Med råge…..!!
Eller menar du bara i Schweiz…??![]()
Typ 43….Började räkna lite och det blir visst en bra bit över 20 bara i CH också….![]()
Det var som tusan. Räknade också lite, 17 typ. Kan ha glömt någon, men räknar bara dem jag faktiskt åkt skidor i.Typ 43….
Flims, Laax och Falera måste väl räknas som tre tänker jagFår man räkna Flims Laax som två, Grindelwald Mürren Wengen som tre, Nendaz Verbier som två etc? Kommer knappt upp i tvåsiffrigt annars...