Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nåja! De var ju inte alls så svårtLa Folie Douce, Val d’Isère/Tignes?
Nåja! De var ju inte alls så svårt![]()
![]()
Alpbach?
Inte Tirol alltså... Stuben?
Lech då? Försökt fatta var det är på kartan utan att lyckas.Nu är du typ så nära det går utan att ha rätt.
Lech då? Försökt fatta var det är på kartan utan att lyckas.![]()
Men ... jag som var inne på Sonnenkopf (bilden från Lech). Jag har visserligen bara varit där en gång och då var sikten typ 10 meter, men jag vill minnas att det var relativt snälla berg och stora ytor och definitivt joddlingsavstånd till Stuben, typ.![]()
Aha, han vill veta från vilket berg bilden är tagen ... det blir lite svårare. Men i närheten av Engelberg är jag ganska säker på. Det är så sällan jag känner igen mig, så jag får passa på.Ja jag skrev ju det! Har iofs inte provat och det är faktiskt ca 10 km fågelvägen.
PS Jag tror det var länge sedan Kalle slutade godkänna Engelberg som svar...
Engelberg!
Ja, det är ovanför Engelberg någonstans, var inte så svårt att räkna ut. Som @fredw skriver hade jag nog krävt mer av de flesta, men kul med nya deltagare i tråden, så kör på @Mountain_Man ! I bilden ser man bl.a. Pilatus och Stanserhorn.PS Jag tror det var länge sedan Kalle slutade godkänna Engelberg som svar...
Tack, jag är ju mest i Sälen ... det ser ju ut som det skulle kunna vara taget strax norr om Trübsee vid kammen där, men det känns lite för oturigt för att vara du! Misstänker att det är lite högre upp i bergen.Ja, det är ovanför Engelberg någonstans, var inte så svårt att räkna ut. Som @fredw skriver hade jag nog krävt mer av de flesta, men kul med nya deltagare i tråden, så kör på @Mountain_Man ! I bilden ser man bl.a. Pilatus och Stanserhorn.
Så kan jag ta någon mer bild från den turen senare och kräva mer detaljer.![]()
För oturigt? Jag turar egentligen aldrig! Blev medlurad/tvingad nyligen.Tack, jag är ju mest i Sälen ... det ser ju ut som det skulle kunna vara taget strax norr om Trübsee vid kammen där, men det känns lite för oturigt för att vara du!
Då ska jag gräva i mitt bildarkiv och ser var vi hamnar ...
Jaha, där har jag ju varit!! Klart jag inte kan svaret då (heller)….Nu blev det rätt! Bilden tagen i vänster av denna bild i riktning mot vänster. Din tur!
Visa bilaga 30655
Då måste bilden vara från Högfjöllshotellet….Tack, jag är ju mest i Sälen ...
Då ska jag gräva i mitt bildarkiv och se var vi hamnar ...
Bra gissning, men det är dubbla släplifter upp på Storfjället, så det är inte där!Då måste bilden vara från Högfjöllshotellet….![]()
Yepp, Pitztal Gleitcher. Bilden tagen på omkring 3 000 möh. Varsågod med nästa bild.Pitztal Brunnenkogel liften?
Den var inte så svår, vid röda krysset hittade jag fint försäsongspuder okt/nov 2021.Yepp, Pitztal Gleitcher. Bilden tagen på omkring 3 000 möh. Varsågod med nästa bild.![]()
Vad? Storgillade min emoijiledtråd. SolklarNej men om du joddlar riktigt riktigt kraftfullt (eller tutar i ditt Schweiziska alphorn) så kanske det kan höras ända från Stuben till den plats där bilden är tagen.
(Jag försöker helt utan anledning coacha i ledtrådarnas ädla konst!)
Visa bilaga 30654
Rätt på allt såklart!Ni stod nog vid Vetta Blesaccia. Vad gäller topparna då, vilka syns egentligen och hur räknar du mån tro? Piz Bernina så klart. Lombardiets enda 4000 m, La Spedla, syns nog inte? Piz Zupò och Piz Alv, eller Piz Argient om Alv "hör till" Bernina? Piz Palü om Argient "hör till" Zupò.
Så heter skidområdet ja. Men vilken liftstation?Ingen som vågar börja gissa??
Jag drar till med Melchsee-Frutt…![]()
Bonistock misstänker jag….Så heter skidområdet ja. Men vilken liftstation?
Helt rätt! San Bernadino next stop @Hawk100 ?Bonistock misstänker jag….
(Har så klart aldrig varit där!!!)