STORPOTATEN
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Woop woop, grattis till 40k!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Woop woop, grattis till 40k!
Precis, eller Passo della Novena som det kallas på andra sidan språkgränsen i Ticino. Blick mot nordväst med Finsteraarhorn och Lauteraarhorn.Nufenenpass?
Är väl stället uppe vid Jokkmokk. Bomyrberget eller sånt?Tack @Kalle_Luzern ,där har jag nog åkt förbi.
Den här veckan har det blivit 218 mil i bil och jag har hunnit jobba ganska mycket oxå... Passerade det här stället som jag undrar vad det heter?
Visa bilaga 31430
Bomyrberget är det!Är väl stället uppe vid Jokkmokk. Bomyrberget eller sånt?
Nej, fel land.Engelberg ? Eller Titlis heter väl berget.
Nej, fel land.Saalbachkopf?
Jaha? Men i vilket land ligger egentligen Saalbachkopf?Nej, fel land.
Got me. Tänkte väl SaalbachJaha? Men i vilket land ligger egentligen Saalbachkopf?![]()
Saalbachkogel finns. Enligt wikipedia är Kogel och Kopf ungefär samma i grunden (en rund topp), kanske den hete annorlunda nån gång?Vid bildsökning så verkar Googles AI få fram en bild på ett huvud som råkar befinna sig i Saalbach, men närmare än så kommer vi nog inte. Är det fredag?
Saalbach - kopf:
Visa bilaga 31436
Man tycker att någon borde åkt det, ser ju väldigt jämnbrant ut?Väldigt lungt här. Behövs det ledtrådar eller är ni trötta för att det fredag?
Jag harMan tycker att någon borde åkt det, ser ju väldigt jämnbrant ut?
Det är ju finalen!!Väldigt lungt här. Behövs det ledtrådar eller är ni trötta för att det är fredag?
Fel LandAv himlen att döma så ligger berget i närheten av Göteborg.
Jag som inte hunnit titta; hur går det?Det är ju finalen!!![]()
![]()
Marcus Goguen vann, Turdell klotade.Jag som inte hunnit titta; hur går det?
Nej, fel land. Och ja, jag kollade att det finns och var det är nånstans....Les Hauts Forts?
Om det räcker med att gissa på land drar jag till med NorgeNu är alla länder slut. Fredagsvideo, någon?
Har ingen gissning men efter den här grymma låten så skiter jag i det, och i packningen inför alpresan, och stämmer Ibanezen istället. Länge sedan man riffade loss på den här!Om det räcker med att gissa på land drar jag till med Norge
Denna hårdrocksfredag påbörjas med denna dänga:
Uj uj uj....vad skall nu @PisteCarver säga när hans discofredagar konverterats till hårdrocksfredag!?!Om det räcker med att gissa på land drar jag till med Norge
Denna hårdrocksfredag påbörjas med denna dänga:
Vi kan väl bjuda piståkaren på en discodans..?Uj uj uj....vad skall nu @PisteCarver säga när hans discofredagar konverterats till hårdrocksfredag!?!![]()
Finns det några fler länder med spetsiga berg man tror?Men ok, lurigt det här. Det är alltså inte Österrike, Schweiz, Sverige eller Frankrike.
Växer inte granarna ovanligt glest på andra sidan, är du och härjar i Nordamerikatt månntro?
Uuuuuh….. ingen fredagsdisco…Uj uj uj....vad skall nu @PisteCarver säga när hans discofredagar konverterats till hårdrocksfredag!?!![]()
Andorra kanske, Mount of the Holy Cross?Finns det några fler länder med spetsiga berg man tror?