Blir det någon skidåkning i vinter?

Varierande
1000048831.jpg
1000048957.jpg

Jag tänkte på baren där i bilden på Hovärkens topp, driver inte Mackmyra den längre?
Nej driver gör de inte men de samarbetar med mackmyra. Förstod att du menade det men jag är typ aldrig inne där då jag åker upp med familjen och dessutom har de 12årsgräns så att ta en lunch med min dotter där inne går inte tyvärr. Den ligger fint men vore bättre med mer traditionell toppstuga.

Spontanade säsongsavslutningen i Romme i helgen. I lördags kändes som vilken februaridag som helst med snö överallt, men igår blev det tydligt att det är april och det fick bli några åk i regnet. Jag har nog aldrig varit i Romme med så lite liftköer iaf :ROFLMAO:.

Tillbringar dagen i Tärnaby. 6cm nysnö å lika mycket regn, +6 grader. Har oskojat sett 2 andra i pisten… sugande före så in i helvete, man får ju nästan skuffa på i allt som inte är rött el brantare. Länge leve sprutsnö! Men sällan man kan åka ”manchester” ännu vid 2 på em

Trots att skidåret inte helt är slut för egen del så vill jag passa på att tacka alla på Freeride! Gott snack, fina åk och givande samtal. I ren vårglädje- tänk att få ha ett intresse som man återkommande kan tänka sig att resa timmar till för att utföra!😍

Ännu en fantastisk dag i Tänndalen i strålande sol och bra snö. Junior och ungdomarna körde skiten ur berget på Freeride-SM. Framtiden på FWT ser ljus ut….
Det låter ju bra det! Varit rätt tunt med återväxten, speciellt på damsidan som ju dominerades av svenskor ett tag.
Fast klart inte lika illa som alpina världscupen på herrsidan, undrar ju hur alpina skidgymnasiumen rättfärdigar sin finansiering. :rolleyes:

Fan…. Såg 15 andra människor idag. Och 12 igår i backarna… sjukt överbefolkat så nu åker jag hem till Danmark för denna gången. Snart Norge på nya äventyr eller Funäs igen.

Klassiskt, veckan man bytt till sommardäck kommer första riktiga vinterväglaget på hela säsongen. 🤯 🤬☃️
Visa bilaga 31975
Men inte skall du köra bil på 3000 meters höjd? ;)
Förstår dock vad du menar, det skall ju komma avsevärda mängder snö även på lägre höjd, mängder med snö även på 1200 meter som det ser ut...
1713538255105.png

Men inte skall du köra bil på 3000 meters höjd? ;)
Förstår dock vad du menar, det skall ju komma avsevärda mängder snö även på lägre höjd, mängder med snö även på 1200 meter som det ser ut...
Visa bilaga 31976
Ja, vi hade flingor ner till sjön på 430 m i går och kommer nog snöa ner mot 500 m minst i natt och i morgon. Risk för över 20 cm i byn i Engelberg på runt 1000 m.

Tillbaka
Topp