TailGunnar
Aktiv medlem
Blir det någon skidåkning i vinter?
Varierande
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Najs! Vilket högfjällsspår?Varierande
Visa bilaga 31644
Fjällnäs - BruksvallarnaNajs! Vilket högfjällsspår?
Och en whisky kanske?Blev sol lagom till lunch!
Visa bilaga 31681
Hade några egna åk medan familjen gjorde annat så prio var skidåkning, dessutom bilburna till backen den här veckan. Men jag har hunnit med några kalla i solen utanför stugan och i bastun!Och en whisky kanske?![]()
Jag tänkte på baren där i bilden på Hovärkens topp, driver inte Mackmyra den längre?Hade några egna åk medan familjen gjorde annat så prio var skidåkning, dessutom bilburna till backen den här veckan. Men jag har hunnit med några kalla i solen utanför stugan och i bastun!
Nej driver gör de inte men de samarbetar med mackmyra. Förstod att du menade det men jag är typ aldrig inne där då jag åker upp med familjen och dessutom har de 12årsgräns så att ta en lunch med min dotter där inne går inte tyvärr. Den ligger fint men vore bättre med mer traditionell toppstuga.Jag tänkte på baren där i bilden på Hovärkens topp, driver inte Mackmyra den längre?
Den terrängen känner jag igen, skiers left från Böseter heisen?inatt kom 20cm i Norefjell.
Kan inte klaga![]()
Man blir ju sugen på att akut åka upp :p .. men har quiz 17 på söndag i gbg så det blir nog tufft att hinnainatt kom 20cm i Norefjell.
Kan inte klaga![]()
Slask ända upp till typ 2500 m på Titlis i går. Fy tusan vad det tog i låren att köra offpist när det bara bromsade under skidorna hela tiden. Rätt svårsvängt också.
Och ett bra boendeSynd att det är 3 minuters liftköer och sol. Livet suger…
Alltid, bra öl och god mat. Bara direktörsfrun som inte syns till.Och ett bra boende![]()
Det låter ju bra det! Varit rätt tunt med återväxten, speciellt på damsidan som ju dominerades av svenskor ett tag.Ännu en fantastisk dag i Tänndalen i strålande sol och bra snö. Junior och ungdomarna körde skiten ur berget på Freeride-SM. Framtiden på FWT ser ljus ut….
Tyvärr var det inte många damer med i år.Det låter ju bra det! Varit rätt tunt med återväxten, speciellt på damsidan som ju dominerades av svenskor ett tag.
Fast klart inte lika illa som alpina världscupen på herrsidan, undrar ju hur alpina skidgymnasiumen rättfärdigar sin finansiering.![]()
Men inte skall du köra bil på 3000 meters höjd?Klassiskt, veckan man bytt till sommardäck kommer första riktiga vinterväglaget på hela säsongen.![]()
Visa bilaga 31975
Ja, vi hade flingor ner till sjön på 430 m i går och kommer nog snöa ner mot 500 m minst i natt och i morgon. Risk för över 20 cm i byn i Engelberg på runt 1000 m.Men inte skall du köra bil på 3000 meters höjd?
Förstår dock vad du menar, det skall ju komma avsevärda mängder snö även på lägre höjd, mängder med snö även på 1200 meter som det ser ut...
Visa bilaga 31976