Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Precis så, har du bara Verbier bör du hålla höger.Ny liftkortssektor. Har du inte liftkort för hela 4 Vallées så kan det bli dyrt eller mycket sidsteppande tillbaks…..
Stämmer bra det!
Åhhhh, tack! Jag undrade precis var jag kunde hitta "funky music"....Inga gissningar?
Då blir det lite fredagsfeeling!
Jag har tillbringat veckan i Bella Italia och där upptäckte jag min favoritradiostation alla kategorier - "Radio Capital Funky Town".
Inte "italienskt" men "funky".
Nu upptäckte jag precis att jag kan lyssna på den via webradio här hemma också.
Här hittar man den:
![]()
Radio Capital Funky Town
La webradio per chi ama le emozioni Funky più belle degli anni 70 e 80. Suoni cool e rare groove se...www.capital.it
Självklart bjuder jag även nedan på lite up-tempo funky-feeling med Edwin Starr från 1979:
Så @STORPOTATEN gillar inte ”le emozioni Funky”?Åhhhh, tack! Jag undrade precis var jag kunde hitta "funky music"....
Bilden då. Känns bekant. Och det borde det kanske göra också, jag slår till på Hintertux?
Visa bilaga 32577
Semestern har ju precis börjat, så man kanske skall ta en sväng förbi då? Fast det lär ju inte ske, jag tror snarare det blir sand och svett...Nästan perfekt just nu ser det däremot ut att vara i Hintertux. I bilden syns nerfarterna från Gefrorene Wand tydligt och man kan även se Tuxer Fernerhaus om man tittar noga.
Din bild @STORPOTATEN !
Föralper? Njaaa..... här har jag i princip berg över 3500 möh både söder, norr, öster och väster om mig. Typ. Så mitt i smeten skulle man kunna säga. Högsta berget i bilden är över 3400 möh.Fin bild med "emozione nebbioso", men jag tror inte att det är från Italien.
Ser ut som en försäsongsbild, men jag kan inte bestämma mig för om det är Norge eller franska föralper?
En ledtråd kanske?
Dåligt med sommarskidåkning. Frugan har ju krav på garanterad värme och sol på sommaren, så det blir alltid Spanien, flyger imorgon. Och så har vi ju landet i Härjedalen dit jag måste för att flugfiska. Och vips är semestern slut.@STORPOTATEN , du har ju provat på mer skidåkning än de flesta, men har du varit på sommarskidåkning?
Den perfekta fortsättningen på semestern efter Midsommarfirandet.![]()
Oops, vilken miss av mig!Föralper? Njaaa..... här har jag i princip berg över 3500 möh både söder, norr, öster och väster om mig. Typ. Så mitt i smeten skulle man kunna säga. Högsta berget i bilden är över 3400 möh.
Trevlig resa!Dåligt med sommarskidåkning. Frugan har ju krav på garanterad värme och sol på sommaren, så det blir alltid Spanien, flyger imorgon.
Du och min lillbrorsa hade säkert kunna diskutera över några öl vid lägerelden hur man bäst binder en fiskefluga. Jag kom aldrig längre än till horngäddorna från piren i Falsterbokanalen.Och så har vi ju landet i Härjedalen dit jag måste för att flugfiska. Och vips är semestern slut.
Men jag har varit i Kaprun en gång i tiden och kört lite skidor i juli. Men det var ju i ett annat liv.
Och Sonfjället i juni förstås...får man inte glömma.
Precis, på väg upp mot Valloire och befinner mig i närheten av Col du Telegraph. Och vi ser Pointe du Bouchet 3416 möh och Val Thorens skidområde på andra sidan dalen.Nu tror jag att jag har hittat rätt bergskonturer. Kan det vara så att du befinner dig i närheten av Fort du Télégraphe, och blickar österut i Orelle dalen?
Visst heter de så, och den fjärde som syns bortom Ljunghusen är min barndomsstrand, Kämpinge.Asch vafan, det är ju lördag och då krävs hårdrock.
Här kommer en av stränderna.
Visa bilaga 32582
Två andra är Ljunghusens och Falsterbo strandbad.
Då rokkar vi on. I tisdags var jag på Gröna Lund och såg en av mina hjältar, Bruce Dickinson. En bra jevvla konsert. Bjuckar här på den låt jag personligen tycker är bäst på nya plattan - Rokk on!Visst heter de så, och den fjärde som syns bortom Ljunghusen är min barndomsstrand, Kämpinge.
Rokk on@STORPOTATEN!
La Mayt skall det vara, stimmt ja!La mayt? Eller nåt sånt tror jag minnas..
Svårt. Känns som föralper, Tyskland-Österrike, nåt sånt. Kan det ligga nåt i det?Ok. Tyvärr inte hemma vid datorn. Men här kommer en bild med ganska oförväntat puder (25. Mars).
Var är vi?
JappSvårt. Känns som föralper, Tyskland-Österrike, nåt sånt. Kan det ligga nåt i det?
Yes. Hade en bild från alpspitze tidigare. Tagen från en top runt hörnet till höger.Garmisch kanske?
Vafan, där har jag ju varit. Pinsamt. Känner mig som @Hawk100 nu...Yes. Hade en bild från alpspitze tidigare. Tagen från en top runt hörnet till höger.
Fint där. Och nära münchen...
Får försöka knipa denna då - Du är uppe på Nebelhorn.
Jajamän, ovanför Oberstdorf.Får försöka knipa denna då - Du är uppe på Nebelhorn.
Nån måtta får det vara, kan ju inte missa två ställen jag faktiskt varit på, i rad!
Inga gissningar?
Då blir det lite fredagsfeeling!
Jag har tillbringat veckan i Bella Italia och där upptäckte jag min favoritradiostation alla kategorier - "Radio Capital Funky Town".
Inte "italienskt" men "funky".
Nu upptäckte jag precis att jag kan lyssna på den via webradio här hemma också.
Här hittar man den:
![]()
Radio Capital Funky Town
La webradio per chi ama le emozioni Funky più belle degli anni 70 e 80. Suoni cool e rare groove se...www.capital.it
Självklart bjuder jag även nedan på lite up-tempo funky-feeling med Edwin Starr från 1979:
Nån måtta får det vara, kan ju inte missa två ställen jag faktiskt varit på, i rad!
Här glider vi in i en trevlig liten by, som heter vadå? Hela namnet tack.
Visa bilaga 32587
OK, en alldeles färsk bild från igår. Kolla så mycket snö det ligger fortfarande!
I bilden syns ett skidområde, markera och namnge.
Visa bilaga 32576
Han sprang väl inte till fots över glaciärer?Borde ju absolut ha klämt den bilden - ska visa den för min bonus-son som i sträck sprang nästan 100 km alpmaraton längs de gula pilarna förra sommaren. 8800 meter höjdskillnad, 30 timmar… Hela loppet får inte ens plats i bilden.
Visa bilaga 32588
Nej, inte La Thuile eller Aosta. Eller Italien för den delen.Liknar sista backen ner i La Thuile men jag tror inte riktigt det… Nån annanstans i Aostadalen kanske?