Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Ny liftkortssektor. Har du inte liftkort för hela 4 Vallées så kan det bli dyrt eller mycket sidsteppande tillbaks…..
Precis så, har du bara Verbier bör du hålla höger.
Din tur @Hawk100
1718342983100.jpeg

Inga gissningar?

Då blir det lite fredagsfeeling! ;)
Jag har tillbringat veckan i Bella Italia och där upptäckte jag min favoritradiostation alla kategorier - "Radio Capital Funky Town".🔊💃🕺
Inte "italienskt" men "funky".
Nu upptäckte jag precis att jag kan lyssna på den via webradio här hemma också.:)
Här hittar man den:

Självklart bjuder jag även nedan på lite up-tempo funky-feeling med Edwin Starr från 1979:

Inga gissningar?

Jag har tillbringat veckan i Bella Italia och där upptäckte jag min favoritradiostation alla kategorier - "Radio Capital Funky Town".🔊💃🕺
Nu upptäckte jag precis att jag kan lyssna på den via webradio här hemma också.:)
Här hittar man den:

Självklart bjuder jag även nedan på lite up-tempo funky-feeling med Edwin Starr från 1979:
Åhhhh, tack! Jag undrade precis var jag kunde hitta "funky music".... :rolleyes:
Bilden då. Känns bekant. Och det borde det kanske göra också, jag slår till på Hintertux?
1718406914797.png

Åhhhh, tack! Jag undrade precis var jag kunde hitta "funky music".... :rolleyes:
Bilden då. Känns bekant. Och det borde det kanske göra också, jag slår till på Hintertux?
Visa bilaga 32577
@STORPOTATEN gillar inte ”le emozioni Funky”?😲
Well, nobody is perfect.;)

Nästan perfekt just nu ser det däremot ut att vara i Hintertux. I bilden syns nerfarterna från Gefrorene Wand tydligt och man kan även se Tuxer Fernerhaus om man tittar noga.

Din bild @STORPOTATEN !

Nästan perfekt just nu ser det däremot ut att vara i Hintertux. I bilden syns nerfarterna från Gefrorene Wand tydligt och man kan även se Tuxer Fernerhaus om man tittar noga.

Din bild @STORPOTATEN !
Semestern har ju precis börjat, så man kanske skall ta en sväng förbi då? Fast det lär ju inte ske, jag tror snarare det blir sand och svett... :sneaky:

Här har vi dock trevligheter, var befinner jag mig?
1718438546023.png

Fin bild med "emozione nebbioso", men jag tror inte att det är från Italien.
Ser ut som en försäsongsbild, men jag kan inte bestämma mig för om det är Norge eller franska föralper?
En ledtråd kanske?

@Hawk100
På App Store hittade jag även en app för Radio Capital Funky Town. Du hittar den som "Radio Capital".
Så nu är "le emozione Funky" alltid nära - bara en touch på IPhone.☝️😊

Fin bild med "emozione nebbioso", men jag tror inte att det är från Italien.
Ser ut som en försäsongsbild, men jag kan inte bestämma mig för om det är Norge eller franska föralper?
En ledtråd kanske?
Föralper? Njaaa..... här har jag i princip berg över 3500 möh både söder, norr, öster och väster om mig. Typ. Så mitt i smeten skulle man kunna säga. Högsta berget i bilden är över 3400 möh.
@STORPOTATEN , du har ju provat på mer skidåkning än de flesta, men har du varit på sommarskidåkning?
Den perfekta fortsättningen på semestern efter Midsommarfirandet.☝️
Dåligt med sommarskidåkning. Frugan har ju krav på garanterad värme och sol på sommaren, så det blir alltid Spanien, flyger imorgon. Och så har vi ju landet i Härjedalen dit jag måste för att flugfiska. Och vips är semestern slut.
Men jag har varit i Kaprun en gång i tiden och kört lite skidor i juli. Men det var ju i ett annat liv. :)
Och Sonfjället i juni förstås...får man inte glömma.

Senast ändrad:
Föralper? Njaaa..... här har jag i princip berg över 3500 möh både söder, norr, öster och väster om mig. Typ. Så mitt i smeten skulle man kunna säga. Högsta berget i bilden är över 3400 möh.
Oops, vilken miss av mig!:oops:
Får ta en ny funderare....
Dåligt med sommarskidåkning. Frugan har ju krav på garanterad värme och sol på sommaren, så det blir alltid Spanien, flyger imorgon.
Trevlig resa! 🏊‍♂️☀️
Och så har vi ju landet i Härjedalen dit jag måste för att flugfiska. Och vips är semestern slut.
Du och min lillbrorsa hade säkert kunna diskutera över några öl vid lägerelden hur man bäst binder en fiskefluga. Jag kom aldrig längre än till horngäddorna från piren i Falsterbokanalen.🎣
Men jag har varit i Kaprun en gång i tiden och kört lite skidor i juli. Men det var ju i ett annat liv. :)
Och Sonfjället i juni förstås...får man inte glömma.
(y)

Nu tror jag att jag har hittat rätt bergskonturer. Kan det vara så att du befinner dig i närheten av Fort du Télégraphe, och blickar österut i Orelle dalen?

Nu tror jag att jag har hittat rätt bergskonturer. Kan det vara så att du befinner dig i närheten av Fort du Télégraphe, och blickar österut i Orelle dalen?
Precis, på väg upp mot Valloire och befinner mig i närheten av Col du Telegraph. Och vi ser Pointe du Bouchet 3416 möh och Val Thorens skidområde på andra sidan dalen.

Snyggt!

Bilden är din @PisteCarver

Visst heter de så, och den fjärde som syns bortom Ljunghusen är min barndomsstrand, Kämpinge.
Rokk on🤘 @STORPOTATEN!
Då rokkar vi on. I tisdags var jag på Gröna Lund och såg en av mina hjältar, Bruce Dickinson. En bra jevvla konsert. Bjuckar här på den låt jag personligen tycker är bäst på nya plattan - Rokk on!

Ok, en bild också. Helt utan anknytning till låten. Däremot Kaiserwetter! ☀️
Vad heter liften med den fantastiska utsikten?
1718475977852.png

Inga gissningar?

Här hittar man den:

Radio Capital var en av mina favoritstationer i Italien tillsammans med Radio Deejay som också finns på webben! Kanske dags att ladda ner Duolingo och komplettera med litet italienska?

OK, en alldeles färsk bild från igår. Kolla så mycket snö det ligger fortfarande!
I bilden syns ett skidområde, markera och namnge.
Visa bilaga 32576

Borde ju absolut ha klämt den bilden - ska visa den för min bonus-son som i sträck sprang nästan 100 km alpmaraton längs de gula pilarna förra sommaren. 8800 meter höjdskillnad, 30 timmar… Hela loppet får inte ens plats i bilden.

1718609547865.jpeg

Tillbaka
Topp