Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Ok! Hoppas jag inte har haft med denna. Men vilken topp är jag på väg till. Eller är väldigt nära iaf.
redigerat: Den högsta toppen är nog strax bakom mig förresten.

Bilagor

• IMG_0493.png
    IMG_0493.png
    757.6 KB · Besök: 67
Senast ändrad:
Lite minne har jag kvar.
Nu är det så att alla bilder jag har tillgång till är från Bjurs eller gränsen så det blir ganska tråkigt då en del förstått att jag främst är på dom ställena.
Slår en långboll till någon som inte lagt ut så många bilder, händer inget så först till kvarn.

Bilagor

• IMG_3194.png
    IMG_3194.png
    356.8 KB · Besök: 35
Ja litet Griswold-stuk på granarna faktiskt... Brukar inte någon bjuda på litet musik så här dags på fredag förresten? Schubertan, har du någon favorit-video?

1725628903799.png

Ligger i ett av de 2 områdena som man faktiskt slipper ta buss emellan. Liften på bilden går parallellt med gondolen ner till dalstationen på liftkartan!

Yesbox! Den är ju i det ädla trestolsformatet, och har en tendens att slakta knävecken om man inte är redo. Detta var mitt första inlägg i denna tråden, var det lite för ospecifikt?
Kanske kunde speciferat exakt vad du sökte, men du var ju generös med ledtrådar istället. (y) Och du kom ju (nästan) undan med att fråga vart. ;)
Apropå liftar och granar, var finns den här? Räcker med namn på skidområdet. Kanske lite knivig, vi får se. Bild från i morse.
1725639576732.jpeg

Och så var ju lite fredagsdisco efterfrågat. 💃🕺

Senast ändrad:
För den som vill ha mer disco-feeling är det bara att sätta på RCFT (Radio Capital Funky Town). De spelade just ”Tonight I’m Alright” med Narada Michael Walden”.🔊💃🕺

Kanske kunde speciferat exakt vad du sökte, men du var ju generös med ledtrådar istället. (y) Och du kom ju (nästan) undan med att fråga vart. ;)
Apropå liftar och granar, var finns den här? Räcker med namn på skidområdet. Kanske lite knivig, vi får se. Bild från i morse.
Visa bilaga 33522
Och så var ju lite fredagsdisco efterfrågat. 💃🕺
Andermatt kanske?

Så är det. Satt i den så kallade BergJet, liften upp mot Maschgenkamm.
Ganska fin terräng där, och fler liftar än jag trodde. Lite lågt och för mycket sydvänt kanske? Största problemet är nog alla Zürichbor på fina helger iofs…

Lördagsrock med @STORPOTATEN 🤘
Där har jag åkt en halvdag på väg tillbaka till Zürich, men det är ett skidområde som ”ligger lite konstigt på en kam”….
På något märkligt sätt blir liftåkningen lång och själva skidåken korta därför ….🤔
Jag har lite svårt att beskriva på annat sätt varför det inte var bra.
Du får helt enkelt testa någon gång Kalle och se om du håller med!!😉

Tillbaka
Topp