Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Yes! Kör vidare.Vassechohkka (Vassitjåkka)?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Yes! Kör vidare.Vassechohkka (Vassitjåkka)?
Uppmärksamt men inte Dunsjöfjället. Bilden är från april i år.hm, med liftkortficka på armen.. vilka anläggningar kan vi tänkas vara i närheten av då?
Dunsjöfjället?
Jo, Slåttatjåkka är det. Men det är nog typ 50 meter från toppen.Kör inte Nuolja fortfarande med såna? Slåtta gissar jag på men minns ingen mast på toppen där.
Yes! Vi närmar oss.Sittliften ser franskut.
Undrar hur många franska fyrstolsliftar det finns på skogssluttningar?Yes! Vi närmar oss.
Haha, fair enough. I ortens namn finns ett berg som kallas olika beroende på vilken sida gränsen du befinner dig påUndrar hur många franska fyrstolsliftar det finns på skogssluttningar?![]()
Montgenevre?Haha, fair enough. I ortens namn finns ett berg som kallas olika beroende på vilken sida gränsen du befinner dig på![]()
Orten är känd för sina fruktansvärda bussarMontgenevre?
Ja, fruktansvärda skidbussar har Livigno också:Orten är känd för sina fruktansvärda bussar![]()
Helvete, det är ju en ägglift….Chansar på Praironliften i Les Houches
Yesbox! Den är ju i det ädla trestolsformatet, och har en tendens att slakta knävecken om man inte är redo. Detta var mitt första inlägg i denna tråden, var det lite för ospecifikt?Evettes då?
Var så säker på att det var en fyrstols på bilden att jag missade den…![]()
Kanske kunde speciferat exakt vad du sökte, men du var ju generös med ledtrådar istället.Yesbox! Den är ju i det ädla trestolsformatet, och har en tendens att slakta knävecken om man inte är redo. Detta var mitt första inlägg i denna tråden, var det lite för ospecifikt?
Bra där Kalle!!! Stort A i betyg på den…!!!Och så var ju lite fredagsdisco efterfrågat.
Andermatt kanske?Kanske kunde speciferat exakt vad du sökte, men du var ju generös med ledtrådar istället.Och du kom ju (nästan) undan med att fråga vart.
Apropå liftar och granar, var finns den här? Räcker med namn på skidområdet. Kanske lite knivig, vi får se. Bild från i morse.
Visa bilaga 33522
Och så var ju lite fredagsdisco efterfrågat.
Räcker med namn på skidområdet. Kanske lite knivig, vi får se.
Så är det. Satt i den så kallade BergJet, liften upp mot Maschgenkamm..... Flumserberg.
Där har jag åkt en halvdag på väg tillbaka till Zürich, men det är ett skidområde som ”ligger lite konstigt på en kam”….Så är det. Satt i den så kallade BergJet, liften upp mot Maschgenkamm.
Ganska fin terräng där, och fler liftar än jag trodde. Lite lågt och för mycket sydvänt kanske? Största problemet är nog alla Zürichbor på fina helger iofs…
Lördagsrock med @STORPOTATEN![]()
Nix, det är inte Kappruet.Kappruet?
Det är det ikke. Leta söromsjön..Röros Alpinsenter/Hummelfjell?