Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Gott, till skillnad från Kalle som verkar tappat taget, håller Snöguden fanan högt med sköna grunge-vibbar, till och med på en discofredag! Rokk On!Finska böcker...
Mumin är väl böcker, det finns säkert en Muminfors oxå.
Bjuder på en fredagslåt, inte det minsta finsk!
Nä nu jäklar får de va nock!Gott, till skillnad från Kalle som verkar tappat taget, håller Snöguden fanan högt med sköna grunge-vibbar, till och med på en discofredag! Rokk On!![]()
Hmmm, har du klippt bort PC's berg och/eller det branta berget månntro?Visa bilaga 33953
Vilken lift stiger man av här?
Å ännu hinner jag med en fredagslåt. Såg en bil tejpad med texten Medeuza, legends never die på idag och fick lite flashbacks till en annan tid i livet. Låten fristående från bilden
Too late….Hmmm, har du klippt bort PC's berg och/eller det branta berget månntro?
Du är i Grindelwald, kan det vara Oberjoch-liften kanske?
Goddamn.... kan inte ha varit många hundradelar där...Too late….![]()
Aj fan, fruktansvärt! Lö horrible säger fransmannen. Något bättre behöver du:Tyvärr va det jag filmade för stora för att ladda upp så jag skickar en länk från samma konsert
Men det var grymt i Malmö ikväll.
Kan det bli mer Klassisk Rock?
Du är en outsinlig källa till fantastisk musik och lika fantastiska videos….!!!Nä nu jäklar får de va nock!
Det är disco fredag, eller hur @Hawk100 ?
Tvättäkta disco från Peter Jaques Band som redan 1979 hade hittat bpm:n som annars inte skulle komma fram förrän i 90-talets Euro-techno.
Här i Walking On Music:
Fel land (delvis) vi skall längre österut och bergen är inte över 4000m. Det syns ett skidområde i bilden om man tittar noga, inte så stort men välkänt.Ingen aning men gissar på Pointe Dufour
Ja, Hochfeiler eller Gran Pilastro som detta gränsberg kallas på den italienska sidan är rätt svar. Bilden visar hela Zillertaler Alpen. Ett urval av landmärken:Hmmmm.....den här var ju inte direkt lätt. Men kan det vara så att vi har Hochfeiler 3509 möh som högst månntro?
Självklart har jag det, eller i alla fall så nära tysk schlager jag kan komma.
17Självklart har jag det, eller i alla fall så nära tysk schlager jag kan komma.
Och så har jag en något lättare bildfråga. Vad står det på skylten, dvs hur många km är från bilden upp till passet?
Visa bilaga 33969
Det är inte Rectiligne på Grand Montets?Då blir det lite brant-åkning.
Vad är det här för couloir?
Gärna namn, men jag är själv osäker på vad den heter. Har inte lyckats hitta den i guideböcker.
Så en beskrivning av var den finns behövs för att få rätt.Visa bilaga 33972
Nej, det är det inte. Den är som namnet antyder rakare. Den finns dessutom omskriven på många ställen.Det är inte Rectiligne på Grand Montets?
Bra spanat.Här tror jag.
Vinklarna gentemot landmärken i bakgrunden i din bild ger i alla fall det svaret.
Visa bilaga 33984
Visa bilaga 33985
Ja! Ja ja, just det menade jag! Jag visste, att ni hade tänkt att åka just Rectiligne kuluären!Bra spanat.
Vi skulle egentligen åka Rectiligne men höll för långt åt vänster. Rectiligne syns som den spikraka couloiren lite vänster om röda markeringen i din andra bild.
Jag tror att den kan heta couloir les Drus, men har inte lyckats hitta den i någon beskrivning.
Hursomhelst så var det ett fint åk.
Din bild @PisteCarver .
Ja, fast nu gjorde de inte det.Ja! Ja ja, just det menade jag! Jag visste, att ni hade tänkt att åka just Rectiligne kuluären!
”Fint åk”?!Bra spanat.
Vi skulle egentligen åka Rectiligne men höll för långt åt vänster. Rectiligne syns som den spikraka couloiren lite vänster om röda markeringen i din andra bild.
Jag tror att den kan heta couloir les Drus, men har inte lyckats hitta den i någon beskrivning.
Hursomhelst så var det ett fint åk.
Din bild @PisteCarver .
Men de var tyskar i alla fall. Juh..
Oouuff, det var en mörk bild. Jag gör den lite ljusare. Ahaa, Neustift?Jaha.... bildgåta då.
I vilken by kan man beskåda den här siluetten efter solnedgång?
Visa bilaga 33986
Här har vi en nöjd Storpotat i egen hög person. Var befinner han sig?