Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Finska böcker...
Mumin är väl böcker, det finns säkert en Muminfors oxå.

Bjuder på en fredagslåt, inte det minsta finsk!
Gott, till skillnad från Kalle som verkar tappat taget, håller Snöguden fanan högt med sköna grunge-vibbar, till och med på en discofredag! Rokk On! 🤘

Älven? Vette tusan, Kymijoki?

Senast ändrad:
Gott, till skillnad från Kalle som verkar tappat taget, håller Snöguden fanan högt med sköna grunge-vibbar, till och med på en discofredag! Rokk On! 🤘
Nä nu jäklar får de va nock!🤬😁
Det är disco fredag, eller hur @Hawk100 ?

Tvättäkta disco från Peter Jaques Band som redan 1979 hade hittat bpm:n som annars inte skulle komma fram förrän i 90-talets Euro-techno.
Här i Walking On Music:

Senast ändrad:
IMG_3036.jpeg

Vilken lift stiger man av här?
Å ännu hinner jag med en fredagslåt. Såg en bil tejpad med texten Medeuza, legends never die på idag och fick lite flashbacks till en annan tid i livet. Låten fristående från bilden

Tyvärr va det jag filmade för stora för att ladda upp så jag skickar en länk från samma konsert
Men det var grymt i Malmö ikväll.
Kan det bli mer Klassisk Rock?

Schreckhorn där i bakgrunden så det är väl Oberjoch i Grindelwald?
Har varit där en gång för mååånga år sedan….

Visa bilaga 33953
Vilken lift stiger man av här?
Å ännu hinner jag med en fredagslåt. Såg en bil tejpad med texten Medeuza, legends never die på idag och fick lite flashbacks till en annan tid i livet. Låten fristående från bilden
Hmmm, har du klippt bort PC's berg och/eller det branta berget månntro?
Du är i Grindelwald, kan det vara Oberjoch-liften kanske?

Nä nu jäklar får de va nock!🤬😁
Det är disco fredag, eller hur @Hawk100 ?

Tvättäkta disco från Peter Jaques Band som redan 1979 hade hittat bpm:n som annars inte skulle komma fram förrän i 90-talets Euro-techno.
Här i Walking On Music:
Du är en outsinlig källa till fantastisk musik och lika fantastiska videos….!!!👍👍👍

Hmmmm.....den här var ju inte direkt lätt. Men kan det vara så att vi har Hochfeiler 3509 möh som högst månntro?
Ja, Hochfeiler eller Gran Pilastro som detta gränsberg kallas på den italienska sidan är rätt svar. Bilden visar hela Zillertaler Alpen. Ett urval av landmärken:
1. Hochfeiler 3509 m
2. Grosser Möseler 3479 m
3. Olperer 3476 m
4. Hintertuxer Gletscher skidområde.
1728209624552.png

Din tur @STORPOTATEN , har du någon tysk schlager att spela för @Kalle_Luzern idag?😄

Då blir det lite brant-åkning.
Vad är det här för couloir?
Gärna namn, men jag är själv osäker på vad den heter. Har inte lyckats hitta den i guideböcker.
Så en beskrivning av var den finns behövs för att få rätt.
IMG_0139.jpeg

Här tror jag.
Vinklarna gentemot landmärken i bakgrunden i din bild ger i alla fall det svaret.

Visa bilaga 33984
Visa bilaga 33985
Bra spanat.
Vi skulle egentligen åka Rectiligne men höll för långt åt vänster. Rectiligne syns som den spikraka couloiren lite vänster om röda markeringen i din andra bild.
Jag tror att den kan heta couloir les Drus, men har inte lyckats hitta den i någon beskrivning.
Hursomhelst så var det ett fint åk.
Din bild @PisteCarver .

Bra spanat.
Vi skulle egentligen åka Rectiligne men höll för långt åt vänster. Rectiligne syns som den spikraka couloiren lite vänster om röda markeringen i din andra bild.
Jag tror att den kan heta couloir les Drus, men har inte lyckats hitta den i någon beskrivning.
Din bild @PisteCarver .
Ja! Ja ja, just det menade jag! Jag visste, att ni hade tänkt att åka just Rectiligne kuluären!

Bra spanat.
Din bild @PisteCarver .
”Fint åk”?!😨
Åker man eller kasar man ner?
För mig ser det ut som en dödsföraktande stunt ur en Bond-film.😲
Hur som helst, hatten av för dem som har färdigheterna och modet för sådan skidåkning.🏆

Får se om jag hinner hitta någon ny bild denna söndagkväll, annars får @Kalle_Luzern vänta på sin sliskiga tyska schlagermusik tills nästa söndag.
@STORPOTATEN förväxlade ju tyska schlager med Cowboys-rock från Monument Valley i Arizona.:unsure:;)

Jaha.... bildgåta då.
I vilken by kan man beskåda den här siluetten efter solnedgång?
1728246773081.png

Och det är ju fortfarande söndag.
@Kalle_Luzern ska få sin nyinstiftade "tysk schlager-söndag".😄😉
Jag fick ju googla lite, jag är lite sämre på tysk schlager än på soul, funk och disco.
Men håll tillgodo, här kommer Bernhard Brink med sin superhit "Diamanten".😜

Tillbaka
Topp