PisteCarver
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Taggiga franska berg i bilden, antingen det eller så är du på väg till Dresden. 
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Asch, han var ju helt ute och cyklade i gamla Östtyskland och Dresden.PC har ju redan svarat, nära Dresdner Hütte i Stubai?
Ja, precis! Varit på bröllop över långhelg, perfekt väder ute på Fårö.Det där är ju Gotska Sandön så du är väl på väg till Visby?
Tror PC ville visa att han hade löst gåtan och samtidigt försöka förvilla alla andra. Klassiskt PC trick.![]()
du letar i fel land.Kanske Bierikbakte (Perikpakte), Sveriges mest svårklättrade berg?
Store Skagastølstind, tredje högsta toppen i Norge? Kan det vara den?
Stämmer bra! 3:e högsta toppen i Skandinavien och den med störst höjdskillnad: nästan 2400fhm ner till FortunStore Skagastølstind, tredje högsta toppen i Norge? Kan det vara den?
Kunde varit men nu siktar vi lite mot soluppgångenFin snö, sol, billigt liftkort och inga liftköer... Åre?![]()
Ja, att det ser japanskt ut har jag redan sett, men det finns nog lika många sådana skogsklädda kullar i Japan som det finns japaner…Kunde varit men nu siktar vi lite mot soluppgången
Japan är ju mycket riktigt rätt land men så himla svårt ska det inte vara. Om någon här råkat vara på plats så tar man det lätt på byggnaderna i botten. Har man inte varit där så kommer här en ledtråd då.Ja, att det ser japanskt ut har jag redan sett, men det finns nog lika många sådana skogsklädda kullar i Japan som det finns japaner…![]()
kul att höra!Där satt den. Här var så lugnt i tråden att jag precis tänkte ta en ledtråd, men den kan ju i så fall snarare ses som ett resetips. Anläggningen som sådan kanske inte riktigt är värd omvägen om det inte dumpat rejält men gillar man varma källor och lite roliga naturfenomen med gasbubblor som bildar spektakulära mönster i isen på den närliggande sjön så kan det vara värt dagsutflykt om man har vägarna förbi.
@Kalle_Luzern bilden är din!
Den bilden har du haft med tidigare, eller så har du varit på samma plats igen.Jag bjuder på något mycket lättare. Vad heter berget mitt i bilden?
Visa bilaga 34032
Ja, en väldigt lik har jag säkert haft med för ett par år sen... Hoppades att jag inte haft exakt den här nyligen. Flyter lätt ihop. Men då blir det ju som sagt lätt.Den bilden har du haft med tidigare, eller så har du varit på samma plats igen.![]()
Ja, om man tittlar noga så ser man att det är typiska granitberg från norra Norge.Ja, en väldigt lik har jag säkert haft med för ett par år sen... Hoppades att jag inte haft exakt den här nyligen. Flyter lätt ihop. Men då blir det ju som sagt lätt.![]()
Har varit runt ganska mycket på Hokkaido med både buss, tåg och bil för att hitta välkända och mer obskyra platser att åka fin snö på och kan väl sammanfatta mina upplevelser att just skogen är väldigt varierande. Vissa platser är som på bilden med mycket tät skog så att man i princip inte kan åka bland träden alls medan andra områden är glest och helt fantastiskt. Kan dessutom skifta mycket lokalt.kul att höra!
något jag undrat över med Japan är att skogen ofta ser väldigt tät ut (särskilt på den här bilden).
Hur e skogsåkningen egentligen?
Jag bjuder på något mycket lättare. Vad heter berget mitt i bilden?
Visa bilaga 34032
Hmmm, jag får nog TITta lite noggrannare och se om jag kan LISta ut något.Jag bjuder på något mycket lättare. Vad heter berget mitt i bilden?
Visa bilaga 34032
Absolut en trevlig vinstad i Rhendalen.Det är väl Niederwalddenkmal däruppe?
Så Rüdesheim då.
Där har jag varit några gånger så jag kände igen det direkt.Absolut en trevlig vinstad i Rhendalen.
Så klart!Ser ut att vara där Crocket och Cubbs var välklädda snutar, så Miami beach.