Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

PC har ju redan svarat, nära Dresdner Hütte i Stubai?
Asch, han var ju helt ute och cyklade i gamla Östtyskland och Dresden. 👆
Eller så var det verkligen ett seriöst svar gällande Dresdner i Stubai, men så tolkade jag det inte.

Så ni får välan nakenbrottas om vem som skall ta nästa bild.
Varsågoda att börja. 🥇

Tror PC ville visa att han hade löst gåtan och samtidigt försöka förvilla alla andra. Klassiskt PC trick. ;)
Här satt jag på vänster sida och tittade ner. Vart var jag på väg?
IMG_7374.JPG

Bjuder på en bild på utsikten i lördagskväll också.
IMG_7430.JPG

Senast ändrad:
Store Skagastølstind, tredje högsta toppen i Norge? Kan det vara den?

...och det speciella lär vara att en engelsman vid namn Slingsby (som gett namn till närliggande glaciär) friklättrade ensam sista delen upp till toppen på 2405 möh år 1876, början på en rad episoder i området som drog igång den norska klätterkulturen. Vilket jag inte lärt mig om du inte hade hittat rätt topp, så tack för det.

Senast ändrad:
Tackar!
Gräver i arkivet och hittar en gammal rackare. Den ständiga jakten på nytt och bättre (istället för beprövat och bra) tog oss till denna håla vilket inte var direkt värt besöket mer än att liftkortet kostade under 200kr för en dag. Vad kan skidorten tänkas heta?

Bilagor

• P2181112.jpeg
    P2181112.jpeg
    582.3 KB · Besök: 100
Ja, att det ser japanskt ut har jag redan sett, men det finns nog lika många sådana skogsklädda kullar i Japan som det finns japaner… :unsure:
Japan är ju mycket riktigt rätt land men så himla svårt ska det inte vara. Om någon här råkat vara på plats så tar man det lätt på byggnaderna i botten. Har man inte varit där så kommer här en ledtråd då.

Skidorten är lite av en föredetting då systemet tidigare varit större men numer är hela övre delen av systemet stängt. Det är mest locals och badentusiaster som hittar hit.

Där satt den. Här var så lugnt i tråden att jag precis tänkte ta en ledtråd, men den kan ju i så fall snarare ses som ett resetips. Anläggningen som sådan kanske inte riktigt är värd omvägen om det inte dumpat rejält men gillar man varma källor och lite roliga naturfenomen med gasbubblor som bildar spektakulära mönster i isen på den närliggande sjön så kan det vara värt dagsutflykt om man har vägarna förbi.

@Kalle_Luzern bilden är din!

Där satt den. Här var så lugnt i tråden att jag precis tänkte ta en ledtråd, men den kan ju i så fall snarare ses som ett resetips. Anläggningen som sådan kanske inte riktigt är värd omvägen om det inte dumpat rejält men gillar man varma källor och lite roliga naturfenomen med gasbubblor som bildar spektakulära mönster i isen på den närliggande sjön så kan det vara värt dagsutflykt om man har vägarna förbi.

@Kalle_Luzern bilden är din!
kul att höra!
något jag undrat över med Japan är att skogen ofta ser väldigt tät ut (särskilt på den här bilden).
Hur e skogsåkningen egentligen?

kul att höra!
något jag undrat över med Japan är att skogen ofta ser väldigt tät ut (särskilt på den här bilden).
Hur e skogsåkningen egentligen?
Har varit runt ganska mycket på Hokkaido med både buss, tåg och bil för att hitta välkända och mer obskyra platser att åka fin snö på och kan väl sammanfatta mina upplevelser att just skogen är väldigt varierande. Vissa platser är som på bilden med mycket tät skog så att man i princip inte kan åka bland träden alls medan andra områden är glest och helt fantastiskt. Kan dessutom skifta mycket lokalt.

Tillbaka
Topp