PisteCarver
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Vad heter släpliften i förgrunden?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bilden är tagen vid Mittelstation Fernau på 2570 möh, och där finns det ingen glaciär, den ligger betydligt högre upp.Misstänkte att det var glaciär men oklart vilken. Gissar att släpliften heter Fernau, på Stubaier Gletscher?
Ja, du har cyklat till fel land.kanske är helt ute och cyklar men gissar på Gressoney-La-Trinité
Nej, det är också fel land.Tignes?
Nej, menSaas fee?
Alagna?Tackar. Är just ute och åker längd i ösregn.
Var är bilden tagen?Visa bilaga 37004
Det är rätt!Alagna?
Visserligen länge sen jag var där, men har gjort så många åk ner i Valle Olen så den vyn känner man igen.Det är rätt!
Kan förtydliga att man faktiskt når två åk från det här insteget. Det åket jag inte tänkte på viker ner åt vänster och är ännu mer exponerat. Båda åkens namn godkänns som svar.Visserligen länge sen jag var där, men har gjort så många åk ner i Valle Olen så den vyn känner man igen.
Det här är insteget till ett hyfsat exponerat åk. Vad heter åket?
Visa bilaga 37007
Ja, rätt på båda.Pan de Rideau och Y?
Ingen aning!!?!?Den där Y ser lite småsvettig ut....
Ett annat åk som inte är alls lika småsvettigt, utan snarare småtrevligt, är detta där vi ser @Hawk100 . Under förutsättning att man inte missar var man skall svänga av från åket, annars kan det bli tämligen hårigt.
Vad heter åket?
Visa bilaga 37014
Är det redan fredag nu? Aj fan. Vit januari månad, vi säger tipaton tammikuu. Alla dagar känns likadana, liksom en grå måndag.Återigen Funky Friday så jag återvänder till Jimmy Castor Bunch!
WTF!!! Kom loss katten, det svänger ju…!Återigen Funky Friday så jag återvänder till Jimmy Castor Bunch!
Yea, that’s funky!Återigen Funky Friday så jag återvänder till Jimmy Castor Bunch!
Well, there's more where that came from...Yea, that’s funky!![]()
www.instagram.com
Fortsätter in på lördagen med mer pausmusik - I Gotta have more cowbell baby!! #classic
![]()
Saturday Night Live på Instagram: "50 Seasons in 50 Days | Season 25 More Cowbell"
152K likes, 1,641 comments - nbcsnl January 23, 2025: "50 Seasons in 50 Days | Season 25 More Cowbell".www.instagram.com
Well, inga gissningar - inga ledtrådar. Det är sen gammalt.Potätan är den här gången synnerligen dålig på att ge ledtrådar, så jag får väl hjälpa till.
Jag har ingen aning om vad åker heter, ”spirit of the hawk”, kanske?
Men jag tror att ni är på nordsidan av Tignes och åker i dalen ”Vallon de la Sachette”.
Visa bilaga 37046