Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Vad heter släpliften i förgrunden?
1737441359962.webp

Här var det dött….:sleep:
En ledtråd då:
Det är fina snöförhållanden på bilden fastän den är tagen den 30 okt för några år sedan. De flesta alporter idag den 21 jan 2025 har betydligt sämre med snö (för att inte tala om fjällen).

Misstänkte att det var glaciär men oklart vilken. Gissar att släpliften heter Fernau, på Stubaier Gletscher?
Bilden är tagen vid Mittelstation Fernau på 2570 möh, och där finns det ingen glaciär, den ligger betydligt högre upp.
Men Schlepplift Fernau är ju helt rätt, över till dig @SoulRider !

By the way….
Året efter var det på försäsong ännu bättre förhållanden, här utanför hotellet i Pitztal den 2 nov 2021.
1737477239355.webp

Visserligen länge sen jag var där, men har gjort så många åk ner i Valle Olen så den vyn känner man igen.

Det här är insteget till ett hyfsat exponerat åk. Vad heter åket?
Visa bilaga 37007
Kan förtydliga att man faktiskt når två åk från det här insteget. Det åket jag inte tänkte på viker ner åt vänster och är ännu mer exponerat. Båda åkens namn godkänns som svar.

Den där Y ser lite småsvettig ut.... :rolleyes:

Ett annat åk som inte är alls lika småsvettigt, utan snarare småtrevligt, är detta där vi ser @Hawk100 . Under förutsättning att man inte missar var man skall svänga av från åket, annars kan det bli tämligen hårigt.
Vad heter åket?
1737704730317.webp

Senast ändrad:
Den där Y ser lite småsvettig ut.... :rolleyes:

Ett annat åk som inte är alls lika småsvettigt, utan snarare småtrevligt, är detta där vi ser @Hawk100 . Under förutsättning att man inte missar var man skall svänga av från åket, annars kan det bli tämligen hårigt.
Vad heter åket?
Visa bilaga 37014
Ingen aning!!?!?🤷‍♂️

Fortsätter in på lördagen med mer pausmusik - I Gotta have more cowbell baby!! #classic

Classic! Jag har en hel lista på Spotify med låtar med cowbell. Listan heter just ”More Cowbell” efter den där sketchen… Här är en låt med mer cowbell, dessutom producerad av Sly&Robbie ovan:

Potatisen sitter väl i TV-soffan och häver i sig Fernet, så jag svarar med ledtråden att du är i rätt bergskedja men fel land…..

Potätan är den här gången synnerligen dålig på att ge ledtrådar, så jag får väl hjälpa till.;)
Jag har ingen aning om vad åker heter, ”spirit of the hawk”, kanske?:unsure:
Men jag tror att ni är på nordsidan av Tignes och åker i dalen ”Vallon de la Sachette”.
1737834587313.webp

Potätan är den här gången synnerligen dålig på att ge ledtrådar, så jag får väl hjälpa till.;)
Jag har ingen aning om vad åker heter, ”spirit of the hawk”, kanske?:unsure:
Men jag tror att ni är på nordsidan av Tignes och åker i dalen ”Vallon de la Sachette”.
Visa bilaga 37046
Well, inga gissningar - inga ledtrådar. Det är sen gammalt. 😛

Och det verkade ju ändå inte behövas så....visst är det Vallon de la Sachette!

Nu tillbaks till film och.....fernet?

Tillbaka
Topp