Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Bra chansning för det är rätt.Chansar på att det är vid Bergs slussar i Göta kanal....
Tillbaks till dig för ny bild.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bra chansning för det är rätt.Chansar på att det är vid Bergs slussar i Göta kanal....
Du är i rätt land, men tyvärr på fel orter..... ;-)Alltså, jag tänkte Zermatt. På din bild är det en kabinbana, en sittlift i rätt riktning, en gondol. Men jag gissar på Verbier?
Varit där en gång, kallt som fan i januari om jag minns rätt.
Ser ut att vara en hyfsat avlång sjö, ihållande rygg med vad ser ut att vara föralper på norra sidan om sjön. Antagligen inom Kalles bekvämlighetsavstånd. Brienzer see?Varit där en gång, kallt som fan i januari om jag minns rätt.
Vid vilken sjö finns den här parkeringen?
Visa bilaga 39544
Precis, alla wanna-be-influencers favorit bergskam. De flest håller sig väl iofs i andra änden av sjön närmare Interlaken, så de kan ta bergbanan upp en bit. Ändå 1700-1800 fhm upp till högsta topparna från sjön!Ser ut att vara en hyfsat avlång sjö, ihållande rygg med vad ser ut att vara föralper på norra sidan om sjön. Antagligen inom Kalles bekvämlighetsavstånd. Brienzer see?
Hmm, googlade lite snabbt på namnet och hittade inte ngt intressant på det. Men av namnet att döma låter det inte som korrekt land, dvs vi är inte i Sverige.Särvvålen?
….. och det ser högre ut än en ”vål”….Hmm, googlade lite snabbt på namnet och hittade inte ngt intressant på det. Men av namnet att döma låter det inte som korrekt land, dvs vi är inte i Sverige.
Stimmt ja.….. och det ser högre ut än en ”vål”….![]()
Nu är vi på rätt sida gränsen, så att vi är i Norge stämmer så klart.Stor-Svuku?
Var det tänkt som svar eller ledtråd för andra?#FFFFFF+, A+#FFC0CB ??
Hmm, var nog tänkt som svar. Det "kryptiska" är ju alltså färgkoderna för vitt och rosa..Var det tänkt som svar eller ledtråd för andra?Hornet stämmer ju, får nog googla resten…
![]()
Jo, Weisshorn i Arosa stämmer så klart.Hmm, var nog tänkt som svar. Det "kryptiska" är ju alltså färgkoderna för vitt och rosa..![]()
Exactemente, det (o)sköna var ju att det faktiskt satt några lirare i liften också. Och vinglade hit och dit.Den höll på att blåsa bort? Med stolar som vinglade hit och dit i stormen?
Där ligger väl ingen ”ort” på toppen, men hitom berget ligger väl före detta Skitstar orten St Johann i.T. och till höger om berget hittar man Kitzbühel.
Där ligger väl ingen ”ort” på toppen, men hitom berget ligger väl före detta Skitstar orten St Johann i.T. och till höger om berget hittar man Kitzbühel.
Scheisse också, och jag som trodde att den bilden var tagen i nära samband med ditt besök i Mittersill på andra sidan Pass Thurn….Tyvärr fel plats och fel land. Ja det liknar kanske Kitzbüheler Horn…
Scheisse också, och jag som trodde att den bilden var tagen i nära samband med ditt besök i Mittersill på andra sidan Pass Thurn….![]()
Nej, men nu är du i rätt land (och nästan på rätt väg höll jag på att säga...)Kronplatz?
Monte Bondone? På Cima Palon vid Trento.
Litet, men ser ut att ha en lång röd pist med drygt 800 fhm som man kan köra varv i med en enda sittlift hela vägen!![]()
Intressant förresten, skidområdet verkar saknas här på FR?