Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Vilken är skidorten…..??
1750056735554.webp

Alltså, jag tänkte Zermatt. På din bild är det en kabinbana, en sittlift i rätt riktning, en gondol. Men jag gissar på Verbier?

Bilagor

• IMG_3660.webp
    IMG_3660.webp
    546.1 KB · Besök: 26
Ser ut att vara en hyfsat avlång sjö, ihållande rygg med vad ser ut att vara föralper på norra sidan om sjön. Antagligen inom Kalles bekvämlighetsavstånd. Brienzer see?
Precis, alla wanna-be-influencers favorit bergskam. De flest håller sig väl iofs i andra änden av sjön närmare Interlaken, så de kan ta bergbanan upp en bit. Ändå 1700-1800 fhm upp till högsta topparna från sjön!

Över till @STORPOTATEN

Inte riktigt några 1700 höjdmeter upp till dessa toppar från det fina harrvattnet där jag befann mig. Vad heter närmsta toppen?
1750069397360.webp

Senast ändrad:
Man undrar ju hur de fick in de sista stackarna, gick det kanske att ändå köra liften mycket långsamt?

Det blev kanske litet rock n roll på vägen till toppen och församlingen gillar ju sånt! Litet pausmusik nedan på topp-tema
En Lassie: Jag har en gång fått en pratstund med en hyggligt långvarig flickvän till han på säckpipor och sång (Bon Scott). Antar iofs att hon inte var hans enda flickvän genom tiderna. Återkommer med bild!

Senast ändrad:
Ledtråd: Strax till höger om fotografen hittar man en vinproducent som brukar ha ett tiotal produkter på Apoteket Gröna Lyktan (Systemet).

Scheisse också, och jag som trodde att den bilden var tagen i nära samband med ditt besök i Mittersill på andra sidan Pass Thurn…. :oops:

Vi åkte faktiskt igenom Kitzbuhel och jag kände igen Kitzbuheler Horn från en skidresa till Jochberg när jag var typ 10 år... Visst är det likt, med masten på toppen också.

Den aktuella orten på bilden minns jag från föräldrarnas ADAC Ski Atlas som jag läste sönder på 1980-talet. Orten ser nog mer spännande ut både på pistkartan och på håll än i verkligheten.

1750245676134.webp

Senast ändrad:
Monte Bondone? På Cima Palon vid Trento.

Japp där är det! Man ser området från motorvägen när man åker söderut från Brennerpasset mot Gardasjön. Vinproducenten Mezzocorona (Rotari Brut någon?) ligger i närheten av fotografen, liksom avfarten mot Madonna di C.
Ser ut att finnas litet låg skog bredvid pisten som kanske en del tycker är kul, men annars ett litet skidområde på låg höjd. Din tur!

Senast ändrad:
Litet, men ser ut att ha en lång röd pist med drygt 800 fhm som man kan köra varv i med en enda sittlift hela vägen! ⛷️ 😄 Intressant förresten, skidområdet verkar saknas här på FR?
Var är bilden tagen?
032.webp

Litet, men ser ut att ha en lång röd pist med drygt 800 fhm som man kan köra varv i med en enda sittlift hela vägen! ⛷️ 😄 Intressant förresten, skidområdet verkar saknas här på FR?

Ja och även det närliggande och större Paganella saknas här på Freeride. Säkert värda besök båda två, med större fallhöjd än 95% av fjällens skidorter och bättre väder men när man väl är i närheten så har man ju andra närliggande ännu mer intressanta områden att åka i. Men en dag kanske Hawk, PC eller potaten kommer förbi när de avverkat alla andra skidliftar? ;)

Tillbaka
Topp